UITZENDING van de opnamen,die "Kruispunt" heeft gemaakt

20 augustus 2013 - Gouda, Nederland

Beste allemaal, Vanmorgen kregen wij bericht van "Kruispunt", dat de tv-uitzending, waarvoor opnamen van Gerard  op het plein bij de Kathedraal  zijn gemaakt, zullen worden uitgezonden op Maandag 2 sept. a.s. op NED.2 om 19.55 uur.  Ze hebben ons al meegegeven dat van het half uur interview maar heel weinig is overgebleven, dus dat we niet al te hoge verwachtingen moeten hebben wat dat betreft. We wachten het maar af. Zijn wel erg benieuwd.

Helaas zullen wij dan nog niet terug zijn van vakantie, maar we hopen dat iemand die uitzending voor ons zal opnemen

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

We hebben het prima naar onze zin. We zijn zondag j.l. in Santiago aangekomen. Precies 3 weken zijn we onderweg geweest met de caravan. We hebben heel veel overnachtingsplaatsen waar Gerard destijds heeft geslapen, bezocht. Sommige waren gesloten, of was er niemand thuis, maar op andere locaties werden we hartelijk ontvangen en herkenden ze Gerard zelfs.

En dat terwijl er zo ongelofelijk veel pelgrims onderweg zijn. Voor mij (Paula) was de ontmoeting bij de nonnetjes van het tehuis voor dementerenden in  Sézanne, de leukste.

Maar ook de oude vrouw in de gîte bij Montignac was een bijzonder moment. Ze begreep er helemaal niks van wat wij daar kwamen doen, als we niet wilden eten of slapen. Een toevallige passant,( in the middle of nowhere) speelde onze tolk, 2 min, daarna moesten we het zelf weer uitzoeken. Ze sprak echt helemaal geen enkel woord "over de grens". Op zeker moment, heel plotseling wilde ze weg, want ze had iets op het vuur staan, begreep ik. Het was lunch tijd dus dat was goed mogelijk. 1 Min. later was ze verdwenen met haar autootje.

Zo hebben we menig leuk verhaal, eigenlijk leuk genoeg voor de reislogger, maar wij gaan jullie niet nog langer aan de pc gekluisterd houden.

We hebben afgelopen week, op onze route door Spanje ( 800 km) zo ongelofelijk veel pelgrims gezien, dat kun je niet bevatten, het is eigenlijk één hele grote lange sliert van, op dit moment, jonge mensen die op weg zijn naar.......

Maandagmorgen waren we om 9 uur op de route die Gerard de laatste morgen heeft gelopen, die hebben wij "nagereden", tot aan waar de pelgrims Santiago binnenlopen. In een half uur tijds telden we er meer dan 200.

Sinds gisteren zitten we op een camping nabij "het einde van de wereld: FINISTERRA"!!  Op een camping pal aan het strand, we hebben prachtig weer iedere dag gehad tot op heden. We gaan komende dagen nog een keer kijken naar dat bewuste eindpunt en dan van lieverlee gaan we weer op huis aan.

Voor al diegene die zullen gaan kijken de bewuste maandagavond, wensen we veel kijkplezier.

Lieve groeten van de twee Santiago gangers

1. Lysandra Wiersma:
    20 augustus 2013
    Wat een goed idee om de tocht samen nog eens over te doen.Het lijkt me best lastig om te ont-pelgrimeren als het achter de rug is!
    Als jullie terug zijn kom ik graag een keer bijpraten.
    Groetjes en een goede terugreis.
  2. Ton V.:
    20 augustus 2013
    Hoi Paula/Gerard, bedankt voor de tip. Ik ga zeker kijken ook al is het slechts enkele minuten. Alleen al het bereiken van het einddoel is geweldig en om dat dan met elkaar te beleven. Ik was enige tijd met vakantie, maar nu als nog een compliment met het bereiken van Santiago. Wel heel erg leuk om samen, maar nu met de caravan, nog weer eens de tocht te maken. Zie jullie graag op de familiedag in Nuenen. Een goede thuisreis gewenst met veel mooie herinneringen.
    Toi-toi van Ton.
  3. Ma en Pa:
    21 augustus 2013
    Geniet nog van alle leuke dingen die je gaat zien en maak er een feestelijke terugreis van na de ontberingen tijdens de 2400 kilometer lange wandeltocht. De uitzendtijd staat in de agenda.
    Behouden thuiskomst gewenst, dan zie ik je daarna wel weer Gerard
    Groet, Ineke en Koos
  4. Quirien en AGnes.:
    21 augustus 2013
    hoi Paula en Gerard. Wat leuk zeg om die nonnetjes weer te zien en dat ze je dan ook nog erkennen. Kan je zien Gerard hoe bekend je was.Ook voor Paula lijk mer dit heel bijzonder. Dus genieten jullie er lekker van, van de zon de natuur en natuurlijk ook van elkaar. We spreken elkaar weer als jullie terug zijn en natuurlijk een goede terugreis gewenst. Groet Quirien en Agnes.
  5. Annie v K-V:
    21 augustus 2013
    bedankt voor de tip en zal het voor jullie opnemen
    prettige vakantie verder en tot ziens doei!!!!!!!!!!!!
    groetjes Annie
  6. Jos:
    31 augustus 2013
    Beste Gerard, Paula,
    Wat leuk jullie verhaal te lezen. Ik was bang, dat ik niets meer kon krijgen.Ik heb n.l. een nieuwe p.c. dacht dat alles verloren was gegaan. Jullie dus niet.
    Wat leuk om samen de reis te maken en de belevenissen (weer) in je op te nemen.
    Ik kijk absoluut a.s. maandag. Spannend om het te zien. Ik hoop dat jullie mijn antwoord ontvangen.
    Geniet er van en behouden terugkeer!!!!!
    hartelijke groet
    Jos
  7. Jos:
    31 augustus 2013
    Nog even lieve mensen,
    Zojuist markeerde ik het tijdstip van jullie verslag. In de "Micro"gids, staat een kleine foto van jullie met dhr. Kemp.
    Ik zal het bewaren.
    groetjes Jos
  8. Jannie:
    4 september 2013
    ik heb je op tv gezien ik ben onder de indruk wat mooi ik wordt nu 60 jaar ik wil de tocht gaan lopen over 5 jaar als je tips voor mij heb graag maar Gerard ik vind het geweldig wat je heb gedaan jannie
  9. Toby Huizinga:
    7 september 2013
    Ben via uitzendinggemist aan het kijken , ontroerend, maar dat waren de verhalen van de vorige uitzendingen ook. Een ieder heeft zijn eigen verhaal +-
  10. Joël:
    11 september 2013
    Beste Gerard,

Ik heb uw korte fragment gezien op uitzendinggemist.nl, door een tip van een vriend. Ikzelf ben 7 juli aangekomen in Santiago en vanuit daar de dag erna door gelopen naar Finesterra. Veel bekenden staan dus ook tijdens uw interview in de achtergrond en brengt mij terug naar 'dat andere leven'. Op 1 april ben ik vanuit Maastricht vertrokken, dus we hebben bij elkaar in de buurt gelopen. Uw naam kwam mij daardoor ook bekend voor, erg bijzonder. Wie weet kruisen onze camino's elkaar nog eens. ¡Bon Camino!