Dag 31 Van Varzy naar Arbourse 24km--- totaal---796 km gelopen

1 mei 2013 - Arbourse, Frankrijk

Vanochtend met regen vertrokken, gastvrouw heeft met  de poncho geholpen, over de rugzak.

Gelijk omhoog, was geen verrassing, want gisteren  was ik giga-gigantisch afgedaald uit de heuvels rond Varzy. Aan ontbijt kwam ook ‘n vrouw van ca 35 met 2 kinderen van 8 en 12.

Ik had in het bos ‘n ( jacobs)schelp gevonden en meegenomen, blijkt van een van de kids te zijn.

Gelijk bos in, alles nat en glibberig nog erger dan vorige keer. Kon geen foto's maken met natte handen. 2x stokken gebruikt als peilstok. Water spoelt over mijn de neus van mijn schoenen.

Geen enkele rust gehad, kan anders de poncho niet over rugzak meer krijgen. Zie niemand. Ook in gehuchten niet.

Vanavond( dinsdagavond) waren de vrouw met de kids , ook weer in de B en B.

De oudste knul spreekt ook een beetje Engels. Vraagt hoe oud ik ben of ik katholiek ben of ik ook kleinkinderen heb, zijn opa is 64 kan zich niet voorstellen dat die ook naar Compostella loopt. Hi-Hi-Hi.

Zij was niet de moeder van de kinderen maar de peettante. De jongens zijn neven van elkaar.

Zij is ‘n week de route naar Santiago aan ‘t lopen met de kids.

En zijn begonnen in Vezelay, maar lopen niet meer dan 15 km per dag

Vanmorgen( dinsdagmorgen) na ontbijt hadden ze de bus gepakt naar Champlemy en vandaar komen lopen naar hier, Arbourse, ca 15km.

27 april waren zij vertrokken uit Vezelay en stoppen na vandaag, alle drie.

In de credential zijn net de stempels gezet, we zitten in gemeenteopvang voor pelgrims .

2x2 stapelbedden,  keuken en wc douche, er zijn ook blikken met eten met ‘n prijs erop, ik ga vandaag op luxe, tenslotte is het Koninginnedag , wat je gebruikt  betalen…..in ‘t geldkistje doen. Er staat van alles.

Van mij is alles weer nat ondanks mijn poncho, ook papier geld in m’n portemonnee, onderbroek, etc.

Ik heb vandaag 5 uur in de regen gelopen toen ik naar huis belde zat ik er helemaal doorheen.

Nu gedoucht en droge kleren aan, ben weer hele piet. Zulke dagen moeten er ook zijn.

Zonder slechte dag ook geen mooie dag heb ik inmiddels geleerd . Ik hoop dat mijn kleren droog worden maar heb er ‘n hard hoofd in.

Van Paula gehoord dat Willem Alexander vandaag wordt ingehuldigd. Gaat compleet langs mij heen, sorry mensen.

Alles gaat gewoon door, geweldig dat het bij jullie vandaag mooi weer was op Koninginnedag.

Inmiddels heerlijk gegeten:

Blik Linzen met saucijs, zij hadden ‘n ander blik. Zij kaas toe, ik yoghurt.

In Arbourse aan tafel

Morgen lopen zij ook naar Raveau. En van daaruit nemen zij een taxi naar la Charite sur Loire waar ik ook heen loop. Na Raveau moet ik nog ca. 6 km.

Zij nemen in Charité sur Loire, om 16.00 u de tgv trein naar huis, Parijs. Zij lopen dus morgen( woensdag) ook weer ca.15 km. Ik ca. 21. Morgen/woensdag is het 1 mei en is waarschijnlijk alles gesloten. Hoe te doen met het ontbijt? Komt goed.

De vrouw heeft internet op haar mobiel. Ik ook, maar de mijne doet het niet. Daarom gebruik ik nauwelijks endomondo meer.Morgen misschien een Orange winkel, herkansing!

Morgen schijnt het droog te worden, volgens haar mobiel. We zien wel weer.

1. Wim en Eygje:
    1 mei 2013
    Hoi Gerard, we zijn inmiddels weer thuis uit Turkije en gaan je weer volgen. Petje af, dat je het zo volhoud, want volgens ons is het best wel een zware tocht. We wensen je heel, veel zon en kracht!groetjes
    Wim en Eygje
  2. Gerard de goede:
    Dag Gerard,

Wij gaan op vakantie a.s. zondag en wensen je vast veel sterkte en geluk, dus geen blessures en goed wandelweer.
    Marja/Gerard
  3. Paul Happel:
    1 mei 2013
    Ja Gerard nu kan ik je op de kaart ook volgen.Varzy had ik al gevonden en Charité ook.Je loopt nu in het hart van Frankrijk en zo langzamerhand loop je in zuid-oostelijke richting.Misschien kom je ook door de Dodogne.daar zijn wij in onze gezonde jaren vaak geweest,dan kan ik je nog beter volgen.Het wordt spannend.Succes en groet van Paul
  4. Ton V.:
    Hoi Gerard,
    Hopelijk heb je vandaag een betere dag. Bedenk: regen is niet alles, maar warmte kan ook een zware last zijn. Leuk dat je op je tocht ook jongeren hebt ontmoet. Voor het overige is zo'n tocht een soort 'grijze golf'. Oh ja. Koninginnedag vergeten? Wij kregen die kans niet. Trouwens ik schreef dat we sinds gisteren er een Prinses van Oranje (Amalia) bij hebben, maar ook een Prinses der Nederlanden (Beatrix). Het is overal in Nederland een geslaagd feest geweest. Succes gewenst en houdt het droog. Al of niet met poncho! Toi-toi van Ton.
  5. Letty Vianen:
    Hoi Gerard,
    Je verdient ondertussen weleens wat beter weer. Hier is het prachtig wandelweer. Opnieuw leuke ontmoetingen in het pelgrimsoord. Het wordt vast nog wel mooi weer. Wij gaan er een dikke week tussenuit voor een rondreis in Turkije. Daarna volgen we je weer. Dan heb je de 1000 km wel overschreden. Wat klinkt dat veel he? Sterkte en geniet ervan.
    Groetjes Letty en Joop
  6. Margriet en Fred Boonacker:
    Hoi Gerard,
    Wat jammer dat je weer nat bent geworden tot op je huid!
    Wij maar zeggen kop op morgen zal het beter gaan en jij maar balen als we er weer naast zitten met onze voorspelling. Sorry maar we duimen echt voor heeeeeeerlijk wandelweer, liefs uit Nieuwegein.
  7. Maaike en jan:
    1 mei 2013
    Ik vrees Gerard dat er nog meer regen komt deze week. Je slaat je er geweldig door heen. We zijn trots op je.
  8. Jos:
    Hi Gerard,
    Wat een nat bad voor je tijdens deze dagtrip!! Ik hoop wel, dat de kleding droog wordt. Ga anders eens langs ( als je die op de route tegenkomt) naar een wasser-drogerij. Wel belangrijk om droge kleding te hebben.
    Weer petje af voor je!!!!
    Het ga je goed vriend!!

groetjes