Dag 38 van Velles naar Eguzon 42 km...... totaal...1010 km gelopen

7 mei 2013 - Éguzon-Chantôme, Frankrijk

Vandaag de 1000 km volgemaakt!!

Gisteravond heeft de Belgische dame voor mij een tiental adressen gebeld of ik daar kon slapen.

Ook enkele antwoordapparaten ingesproken maar nergens was plaats en niemand heeft terug gebeld.

Het schijnt deze dagen zeer moeilijk te zijn om een overnachtingsadres te regelen.

Morgen en overmorgen zit ook heel Frankrijk op slot. Het is vakantie hier. De Japanner en de Belgische vrouw hadden op een camping een trekkershut geboekt in Gargilesse en ik mocht daar best bij slapen zeiden ze.

Maar dat was mij te dichtbij. Ca 20km.

Bovendien loopt de dame een tempo van 3km. per uur. Ze startte vanmorgen ook al om 6.30u en de man uit Tokio nog na mij omdat ze zo langzaam loopt.

Ik heb na overleg in het team besloten om naar Eguzon te lopen, dat is wat verder en misschien dat ik daar wel een overnachtingsadres kan boeken.

Ik loop dus niet mijn route maar rechtstreeks naar Eguzon. Via mijn routeboek is dat nl 53 km.
Ik loop via diverse D-wegen binnen door naar Eguzon. Ik loop langs en door diverse gele velden, appelboomgaarden die in bloei staan en ook door het bos wat zeer nat is. Onbegrijpelijk na een aantal dagen van prima weer.

Ik kom langs plaatsen als BOUSSE,  Pommiers Malicorny . In geen van deze plaatsjes is een winkel. En ik heb heel hard een winkel nodig want morgen en overmorgen zit heel Frankrijk op slot en ik heb niets meer in voorraad.

Ik had voor vandaag nog enkele biscuits, die de boterham vandaag moeten vervangen en later vind ik waarachtig nog een stukje worst in mijn rugzak. Dat is even boffen.Verder heb ik écht helemaal niets meer. Niet voor vanavond en niet voor….!

Om 16.30 u. arriveer ik in Eguzon. Echter het VVV is dicht, "de Mairie" is dicht en verder is hier helemaal niemand die iets voor mij kan regelen.

Ik spreek een paar mensen aan en leg uit hoe ik hier verzeild kom en dat ik een overnachtingsadres zoek. Zij klimmen in de telefoon en komen met 2 opties de camping of een B&B. De man wil mij naar de camping rijden.
Ik accepteer dat met beide handen na 42 km.

Echter bij de camping aangekomen ( een Nederlandse beheerder), blijkt er geen plaats voor mij te zijn. Hij is volgeboekt door de vakantie. Ik geef nog aan dat het me niet uitmaak hoe of waar, ik heb alles bij me, als ik maar een overkapping oid heb. Geen plek voor. Zoonlief oppert dan nog: papa misschien in het schuurtje? Maar nee: daar stond de grasmaaier al !!!

Dan rijdt de man( chauffeur van de auto) met mij naar een gîte. Daar is plaats voor 1 nacht.

Ik accepteer dat en breng mijn spullen naar boven. Het is een prachtige gîte met alles er op en er aan. Direct daarna loop ik onmiddellijk naar de Super U om boodschappen te doen. Om mijn voorraad aan te vullen.

Koop van alles nog wat, brood, melk, koffie, sinasappelen, broodbeleg....... zo ik kan er weer even tegen. Voor vanavond had ik een magnetron maaltijd meegebracht. Na te hebben gedoucht en gegeten, ben ik er weer bovenop.

Morgen loop ik naar La Souterraine. Ik heb daar een overnachtingsadres inclusief diner en ontbijt geregeld. en nu lekker slapen....

1. Teun & Anneke:
    7 mei 2013
    Gerard, de 1.000 km grens is gepasseerd. Hulde.
  2. Chantal:
    7 mei 2013
    Whoh, meer dan 1000 km in 38 dagen.
    Knap hoor!
  3. Lenie van Gorkum:
    7 mei 2013
    Wat een prestatie, Gerard!
    Wat ik nog zeggen wilde: De foto's illustreren de situatie zo mooi, met vaak die echt Franse sfeer, zelfs de sop-door-bospaadjes. Van de kleine kerkjes vind ik de bouwtechniek goed af te lezen.
    Veel goede ontmoetingen èn goed weer toegewenst.
    Groet,
    Lenie
  4. Jos:
    7 mei 2013
    De Fransen en andere wereld-bewoners, zijn toch meer gastvrij dan die Nederlander.(foei, foei)
    Knap, dat je de 100 km. al hebt gepasseerd.
    Bij jouw thuiskomst moet je maar een boek schrijven over jouw belevenissen. (misschien al jouw verhalen bundelen)
    Ga zo door Gerard, je stijgt in mijn achting ( die had ik toch wel hoor)
    hartelijke groet
    Jos
  5. Cir:
    Gerard,
    1000km lijn overschreden...
    Bijna op de helft..wij zijn trots op jou.

Cor& Petra
  6. Frans:
    7 mei 2013
    Ja, een grasmaaier is ook geen ezel...
    Mooi verhaal broer.
    Om je gerust te stellen, het is niet alleen in het bos zo nat. Terwijl ze in Nederland steen en been klaagden omdat het zo droog was, is het in Frankrijk goed tekeer gegaan.
    Ik las vanavond op teletekst dat in Troyes (zuid-oost onder Parijs) er een voetbalwedstrijd voor de beker is afgelast vanwege overstromingsgevaar! Maak je niet ongerust, jij zit ten zuidwesten onder Parijs en het is circa 400 kilomet bij je vandaan.
    Overigens, het gebied waar jij de zgn. "iglo" hebt gefotografeerd, is een gebied waar het eind april nog zo'n 15 graden kan vriezen. Mogelijk dat daar de iglo ook naar te herleiden is. Ik dacht eerder aan het opslaan van gereedschap, maar na verder neuzen heb ik gelezen, juist omdat het zo lang, zo koud kon zijn, hebben de wijnboeren vuurplaatsen aangelegd om de druivenranken tegen de vorst te beschermen.
    Nog even volhouden broer en dan zit je in Spanje.
    Hoop dat je het droog houd en geniet van je boodschappen, de reis en het wandelen.
    Groet, Frans
  7. Frans:
    7 mei 2013
    Overigens, gefeliciteerd met de duizend kilometergrens. Spanje is ongeveer de helft.
  8. Willemijn van Drie:
    8 mei 2013
    1000 km, wat een prestatie. Van harte gefeliciteerd en met frisse moed op naar de volgende 1000. Als je er voor staat lijkt de afstand niet te overbruggen, maar als je nu terug kijkt op de eerste 1000 valt het je dan mee????
    een hele goede dag gewenst vandaag.
  9. Maaike en jan:
    8 mei 2013
    Ben blij dat je wat meer te eten hebt, en dat het allemaal weer een beetje beter gaat. Wat betreft de Nederlandse campinghouder, die staat nu bij ons op de zwarte lijst.
    Jan schrijft de volgende keren terug, want ik ben even met familie naar Toscane.
  10. Paul Happel:
    8 mei 2013
    Goed zo Gerard en proficiat . Nu op voor de volgende 1000.
    Succes,hou vol en veel plezier.Ik ga nu even op de kaart kijken hoe je gelopen hebt,ik lees zo veel plaatsen.Prettige wandeling morgen.
    Paul
  11. Maarten:
    8 mei 2013
    Hi pa, TOP! 1000 KM gehaald. Felicitatie waard!! (net als overigens alle voorgaande mijlpalen, beginnend al na de eerste dertig kilometer, maargoed.....). Deze is wel heel bijzonder denk ik!

En is het af en toe moeten knokken voor een slaapplaats soms ook niet leuk/voldoenend? Kan me trouwens voorstellen dat je daar helegaar niet op zit te wachten na weer een dag lopen, maar het maakt het avontuur + de ervaring nóg groter. Nog een km of 500 en dan sluit Sander al aan toch? Tijd vliegt.

Geniet van alles! Groetjes en succes van ons!
  12. Margriet en Fred Boonacker:
    8 mei 2013
    Super Gerard, wat is iedereen trots op jou eerste 1000 km van je voettocht. Maar ik denk dat jezelf ook wel heel tevreden bent over je eigen doorzettings vermogen. We blijven je van uit onze luie stoel steunen hoor! Ga zo door want het doel komt aldoor dichterbij, suc6 man.
  13. Annie v K-V:
    8 mei 2013
    gefeliciteerd hoor Gerard dat je over de 1000km ben GEWELDIG!!!!!
    vlg mij loop ik wel een dag achter en ben je gisteren al over de 1000 gegaan
    want nu is het 8 mei,als ik dit lees maar