Voorbereidingen -1-

16 januari 2013 - Gouda, Nederland

1ste trainingsdag, woensdag 16-1-'13Gisteravond heb ik in de gang beneden geslapen, op mijn matras en in mijn slaapzak met zijden lakenzak erin, allebei moeten ze er voor zorgen dat ik warm blijf. En dat lukte goed. Het was buiten -7/8 gr. Goede oefening dacht ik. Eerst wilde ik in de garage, nog kouder, gaan liggen. Maar daar dacht Paula anders over. Vanochtend heb ik dan voor de eerste maal getraind met rugzak op mijn rug. Gisteren gepakt. Hij woog 16 kg. Een fiks gewicht en alles zat er nog niet eens in.  Ik had er onderweg flink last van op mijn heupen. Dat moet ik nog eens goed bekijken. Misschien drukte hij ook op mijn broekriem. Ik ben om 8 uur gestart. Het was -6 gr. op dat moment.
Ik ben gelopen naar Bodegraven-Tempel-Reeuwijk-Boskoop. 17,6 km.
Toen ik Boskoop uit was ben ik even gaan zitten op een bankje, ik had flink last van mijn heupen. Paula belde mij op dat moment en vroeg of ze mij moest komen halen. Dat heb ik toen goed gevonden. Volgende keer beter. Het was nog steeds ca. -5°C op dat moment en ik heb veel op de sneeuw en de hele weg op glij-ijzers gelopen. Onderweg was het schitterend mooi. De bijgaande foto laat dat ook goed zien.

1. Jos:
    25 februari 2013
    Leuk te lezen hoe jij je voorbereid. Je gaat niet over 1 nacht ijs.
    Ik vind het erg leuk jou te volgen.
    Zet hem op !!!!!!!!!
    (laat me even weten of dit is over gekomen) Ik weet niet hoe ik dit moet verzenden