Dag 24 van maandag: Sezanne naar Mery sur Seine--31 km. totaal---591km gelopen

23 april 2013 - Méry-sur-Seine, Frankrijk

Vannacht goed geslapen en vanochtend ontbeten voordat de oudjes kwamen.

Mijn hiel verzorgd en afscheid genomen van moeder Overste. Overigens: het waren dus nonnen in vol ornaat aangekleed. Met kap, waar zie je die nog?

Nog even gauw een paar foto's gemaakt in de tuin en toen bleek dat ik ineens Internet had. Heb ik nog even snel op mijn reislogger gekeken.

Buitengewoon leuke reacties heb ik in korte tijd gelezen. Ik wil even op een paar reageren zonder anderen tekort te doen.

Cor: antwoord is ja.

Ruud: je bent en blijft een deugniet.

Kees N: Fijn dat de ontmoetingsdag( cnv) zo goed is verlopen. Zo zie je maar, ik ben er niet en alles gaat gewoon door. Ha Ha.Met de complimenten aan de overige bestuursleden.

Om alle misverstanden en speculaties de wereld uit te helpen. Ik kan mijn 2 stokken prima uit elkaar houden.

Els heeft een witte plastic inlay boven in de kop en dat ken ik bij niemand anders en Kees is bovenop nog helemaal zwart. Andere Kees, droom lekker verder! ! Toen vlug vertrokken.

Gisteravond( zondagavond) heb ik gebeld met pelgrimsopvang in Bagneux. Daar kon ik maandagavond niet terecht. Dichterbij vond ik geen optie. Verder weg kwam ik in Mery-sur-Seine, gebeld en kon ik wél terecht.

Maar dat was volgens mijn routeboek 35 km. Bovendien stond vermeld dat een deel van de route zeer zwaar was. Dat wilde ik ook niet en dus werd besloten om wel naar deze plaats te lopen, maar dan langs de D373 en de D52. Prima te doen. Zeer brede wandelstroken.( zie foto's.) langs akkers en weilanden achter bomen en struiken afgescheiden van de weg. Normaal is dat totaal anders, je moet dan vrezen voor je leven, omdat de auto's rakelings langs je heen scheuren.

Om 10.15u kwam ik langs een mooi plekje om even koffie te maken. Het was nog wel vroeg maar het was een schitterend plekje. Dus toch maar even lekker gaan zitten. Zie foto.

Om 15.30u kwam ik hier aan na 31 km te hebben gelopen.

Parochie centrum van de broeders Marianisten.

19.15 u.samen met de broeders  eten.
Soep vooraf, daarna, sla met macaroni en sperziebonen, yogurt na.

Dinsdag wil ik naar Troyes lopen en daar een dag extra blijven om de stad te bekijken en mijn hiel wat rust te gunnen. Vanmiddag toen ik hier aankwam en mijn schoenen uit deed bleek dat er een hoop vocht uit was gekomen. Na het douchen heb ik mijn voeten bloot gelaten in mijn slippers. Ook hier geen Internet helaas. Misschien morgen in Troyes anders nog maar eens langs de Orange winkel.
Allemaal hartelijke groet.

1. Louke:
    Dag Gerard,

Ik heb al veel verhalen van mijn ouders gehoord over je avonturen tot nu toe, wat leuk dat ik je nu ook kan volgen!
    Ik liep zelf een jaar of 7 terug 10 dagen de noordelijke route in spanje mee met een vriendin die op weg was naar Santiago: een ervaring om nooit te vergeten en een stimulans om ooit de route iig voor een groter deel af te leggen!
    Ik kijk uit naar je verslagen en wens je een hele goede en veilige camino!
    Hartelijke groet, Louke
  2. Annie v K-V:
    23 april 2013
    hoi Gerard,ik ben er weer een beetje bij,bedankt voor je sms en medeleven,.ik wens je een goed vervolg van je pelgrimstocht toe
    en mijn indruk is dat je goed in je ritme zit
    hou je goed en succes gr Annie
  3. Margriet en Fred Boonacker:
    23 april 2013
    Hallo Gerard. Verstandig om je hiel een beetje te ontzien, dan duurt het maar een paar dagen langer, het is het belangrijkste dat je Santiago gezond gaat bereiken. Het gaat je lukken, we weten het zeker! Fred en Margriet.
  4. Cir:
    23 april 2013
    Leuk te lezen dat ik de stamvader van jouw twee " medereizigers" ben.
    Waak over hen.....
    Leuke verhalen tot nu toe...
    "De weg is jouw vriend ."
  5. Lenie van Gorkum:
    24 april 2013
    Dag Gerard,
    Het is toch echt een hele prestatie, jouw tocht. Wat je hiel betreft: ik heb ook wel eens open blaren gehad, maar bij mij hielp Second Skin wel goed. Ik liet het gewoon een dag of tien zitten tot er een nieuwe huid onder zat en bij het douchen hield ik het droog. Ik wens je een goede voortzetting van je tocht toe.
    Groeten,
    Lenie