Dag 25-- van Mery sur Seine naar Troyes,32km--totaal ----623km gelopen

23 april 2013 - Troyes, Frankrijk

Vannacht prima geslapen in mijn eigen slaapzak op een prima bed. Vanochtend kon ik pas om 8.15.u bij de broeders terecht voor het petit dejeuner bestaande uit stokbrood, jam, blauwe kaas en soepkom koffie.

Ik kreeg ook mandarijntjes mee en een appel voor onderweg.

Toen ik mijn portemonnee trok om een donatie te geven, viel de blik van de broeder op de foto van Paula. (We hadden het gisteren tijdens het diner over mijn gezin gehad) Hij vroeg:  "Is dat je vrouw?"

Ik zei: "ja en daar ben ik erg trots op en daarnaast zie je een bedeltje van Christoffel en met beiden ben ik onderweg".

Toen zei hij lachend:  "De één om je te begeleiden en en de andere om je in de gaten te houden!!"

Ik weet niet welke taak hij wie toebedeelde maar ik vond het wel een leuke opmerking. Daarna ben ik vertrokken. De zon stond al hoog aan de hemel en het was al 14gr.. Het werd trouwens later op de dag zelfs 21gr. Mijn linkerarm is al flink bruin aan het worden. Hoe dat met die rechter moet weet ik ook niet, achterste voren lopen lijkt me niet aan te bevelen.

En Op Kees en Els durf ik dan toch niet écht te vertrouwen.

Kees en Els  hebben vandaag een rustdag van me gekregen Samen in mijn rugzak gezeten

Het was een lange vlakke weg langs het kanaal van de Haute Seine die ik 22km. volgde. Een strak, vlak fiets-voetpad, wat ook héél erg stil was. Op die 22 km. zijn mij ca. 10 fietsen gepasseerd en 6 tegemoet  gekomen.

Ook heb ik een visser gezien die mij toeriep "Compostella? Bon voyage!!"

Het was uitstekend lopen langs het kanaal af en toe kwam ook de Seine aan de rechterkant vlak bij. Onderweg heb ik koffie gedronken en geluncht
Om ca. 15.00u was ik in de kathedraal waar ik mijn stempel in mijn credential kreeg.

Daarna doorgelopen naar mijn slaapadres. Ik heb voor 2 nachten geboekt want ik wil morgen gebruiken om Troyes te bekijken en mijn hiel wat rust te gunnen.

Na dat ik gedoucht had en omgekleed ben ik eerst naar het centrum gelopen (ca.20 minuten) om de Orange winkel te bezoeken voor mijn Internet problemen. Zij konden mij niet helpen en verwezen mij naar een andere Orange winkel nog eens 10 minuten!!! verder lopen.

Daar zetelde de technische dienst. Daar aangekomen had ik 6 wachtende voor mij. Toen ik uiteindelijk aan de beurt was bleek de persoon in kwestie, geen woord buiten de grens te lullen .

Gelukkig was een van de aanwezige wachtenden in staat om als tolk te fungeren. Uiteindelijk is het probleem kennelijk opgelost, want ik kon weer e-mail ontvangen en verzenden. Dus vanavond ga ik genieten van de reacties op mijn reislogger. Zij die nog niets van zich hebben laten horen, haast u!!
Morgen ga ik dus niet lopen maar de stad bezoeken. Donderdag denk ik te lopen naar Foret-Chenu.
Ik groet u allen hartelijk.

1. Teun & Anneke:
    23 april 2013
    De hele dag met Kees en Els op je rug sjouwen kost volgens mij heel erg veel energie. Laat ze zelf lopen! :lol:
  2. Jan en Susanne van den Burgh:
    23 april 2013
    Hoi Gerard, we lezen elke dag je wandelavonturen in voor en tegenspoed. Van je schrijfstijl genieten we. Een vierde deel zit er op. In 2006 zelf naar Santiago gefietst. Op dag 26 aangekomen daar. Een voettocht zag ik echt niet zitten. Maar jij gaat door. Sterkte.
  3. Ruud:
    23 april 2013
    Hoi Gerard, heel veel sterkte met je hiel. Misschien kan je je zware rugzak ook een naam geven: paulina (elke gelijkenis met Paula is toeval :-)
    Gr. Ruud
  4. Jan Willemstein:
    Hi Gerard,
    Ja , ik ben er ook nog en volg je trouw op je interessante reis in la douce France. Prima prestatie. Volhouden en genieten van de mooiedingen van het leven. Sterkte en keep smiling.
    Jan.
  5. Maatje vianen:
    Hoi Gerard,
    Je bent nog steeds lekker aan de wandel, petje af hoor, dat je weer verder bent gegaan na je vakantie met Paula, dat was denk ik wel even doorbijten vorige week!
    Het is hier nog steeds heel koud, maar het wordt beter, maar bruine armen heb ik nog niet hoor!
    Volgens mij maak je hele leuke en mooie dingen mee en ik geniet van je verhalen iedere dag!
    Sterkte met je giga blaar, groetjes Gerard en Maatje
  6. Marj:
    24 april 2013
    Gisteren een tip tegen blaren gehoord
    Ik heb de camino frances gelopen in 2005 en wat ik ook probeerde, niets hielp. Ik heb vrijwel de hele tocht blaren gehad (en ja, ik had goed ingelopen schoenen ed) Anderhalf jaar later liep ik de camino portuges en daar kwam ik een spaanse vrouw tegen die mij vertelde van de wol. Ze gaf me wat en ik heb sindsdien geen blaar meer gehad, ook niet twee jaar later toen ik een stuk van de camino frances opnieuw heb gelopen.
    Je haalt de wol flink uit elkaar en stopt het tussen je sok en het drukpunt, dus bijvoorbeeld bij de hielen of tussen de tenen. Doordat de wol vet is onstaat er geen wrijving. Je hebt maar een heel klein beetje nodig.
    Deze zomer ga ik weer een stuk van de camino frances lopen en mijn wol gaat weer mee!
  7. Gerard de goede:
    Dag Gerard,
    Al met al gaat het dus goed. Geniet morgen van je rustdag en rust vooral goed uit. Succes voor de volgende etappes.
    Marja/Gerard
  8. Lysandra Wiersma:
    24 april 2013
    Hoi Gerard, wat een afstanden loop je!
    Ik hoop dat de routes ook in stukken van 18 tot 20 km op te delen zijn, want dit redden mijn zus en ik nooit!
    Vooral omdat wij niet aan één stuk doorlopen.
    Doe je voorzichtig met je voet, dat het niet gaat ontsteken!?
    Groeten, Lysan
  9. Ria de boer:
    Hallo Gerard.
    Wij wensen je veel plezier in Troyes,en let op je hiel.
    groetjes Leo en Ria
  10. Jos:
    Hi Gerard,
    Leuk jouw verslag weer te lezen, je doet het zo trouw en gedetailleerd. Een lust om te lezen hoe jouw inspanningen/plezier je vergezellen (buiten Paula en Christoffel) Ze is vanuit Gouda een goede en "betrouwbare gids" Goed dat je morgen een rustdag neemt om de hiel te sparen en de accu op te laden.
    Het ga je goed vriend
    hartelijke groet