Dag -7- Deel 2: Van Meerhout naar Diest...20.5 km-------totaal---167.3 km gelopen

31 maart 2013 - Diest, België

Lieve mensen het is uiteindelijk toch nog positief afgelopen gisteren. Ik ben weer in het bezit van een routeboek met dank aan de goede gever. Vanochtend op mijn gastadres ontbeten met bruinbrood met gebakken eieren van de loslopende kippen met 2 gebakken speklapjes en koffie! !! Mijn gastheer is samen met mij naar het postkantoor gereden 5km. verderop waar ik mijn bril naar huis heb gestuurd.
Om 9.30u.ben ik vertrokken nadat ik eerst nog een stempel in mijn credential kreeg en het gastenboek had ingezien waarin ik ook Harry en José uit Boskoop tegenkwam. Zij waren hier 26 maart vorig jaar. Mijn gastheer liep ca. een km. met mij mee waarna wij afscheid namen. Ik heb mijn Endomondo aangezet (was ik natuurlijk weer vergeten) en ben naar Diest vertrokken.

Om 14.00 u. bij het klooster gearriveerd. Het is een enorm klooster met vele gangen en kamers en er wonen slechts de prior, een doodzieke pater en een dove pater in, niet handig als je voor de deur staat en de enige die de bel kan horen er niet is.......!. Verder is er niemand en niets.
Vanmiddag nadat ik mij had opgeknapt ben ik eerst de stad in geweest en heb ik mijn reservebril in zijn oorspronkelijke staat laten brengen bij de opticien.

Ik heb zeker 10 min. staan wachten etc voordat de dove broeder begreep dat ik bij de voordeur stond en ik er in wilde, hij wist overigens ook niet dat er überhaupt een gast in het klooster aanwezig was?! Moeilijk uit te leggen aan iemand die 80 % niet verstaat. Goede comunicatie.

Morgen ochtend om 08.00 u. kan ik ontbijten. Ik ben erg benieuwd wat ik zal krijgen, want het is hier erg sober. Heb alleen warm water in het verderop gelegen wasvertrek en dan moet het water eerst 10 min. stromen( wat zijn wij toch verwend!!!!).Ik kon hier niet warm eten maar heb hier op de kamer ook geen koffiezet mogelijkheid of kookgelegenheid. Geen servies of bestek, dus...... goed dat ik mijn kooktoestelletje pannetjes etc heb meegenomen, alhoewel ze me dat gisteren hadden afgeraden om dat allemaal nog langer mee te slepen, had ik er nu erg veel profijt van.

Ook mijn eerste kant en klaar maaltijd heb ik toen opgegeten met mijn choco toetje met dank aan Fred en Margriet. Sorry mensen: het was geen supermaaltijd, maar ik had wel mijn buikie vol met voedsel én niet geheel onbelangrijk, ik hoefde niet weer op pad én ik hoef dit niet meer "mee te slepen".

Ik ben van plan om morgen/zondag een rustdag in te lassen. Ik ga om 10.00 u. naar de kerk en de rest van de dag neem ik vrijaf. Kan ik  mijn spullen wassen etc. Ik mag hier ook een 2e nacht blijven en dan ga ik maandag 2e paasdag verder naar Tienen. Dan zit ik weer op mijn route.

ZALIG PASEN, allemaal.

Ik dank alle volgers voor hun lieve en warme reacties en ik wens jullie allen heel fijne paasdagen toe.

1. Cir:
    Gerard,
    jij ook fijne Paasdagen...

Cor & Petra
  2. Ria de boer:
    Gerard fijne paas dagen
    en wat fijn dat je toch een rust dag houdt.
    groetjes ria en leo
  3. Ron Zegwaart:
    31 maart 2013
    Hoi Gerard, goed te horen en te lezen dat het nu weer goed gaat. Helaas moet ik je teleurstellen. ik kan morgen niet met je mee lopen want Ria is niet echt lekker. dus zit ik aan huis gekluisterd. helaas komt er geen nieuwe mogelijkheid om een keertje mee te lopen. Ik wens jou ook een zalig pasen en een voorspoedige reis. erg leuk om je verslagen te lezen. hou vol respect kerel!!!!!
  4. Teun & Anneke:
    31 maart 2013
    Gerard, fijne Paasdagen en ik zie je morgen wel weer virtueel lopen.
  5. Gerard Vianen:
    Beste Gerard,
    Zalig Pasen. De eerste week voorbracht met hindernissen maar wel volbracht!! Nu een dag rust en daarna richting Noord Frankrijk. Veel sterkte als je daar in de lange leegte komt te lopen. Maatje en Gerard
  6. Annie v K-V:
    hallo Gerard,
    En nu morgenochtend met frissen moed verder,de paters zullen je wel uitzwaaien!!!!!!!!!!!
    groetjes en succes voor morgen en ik hoor het wel weer,en hopelijk een beetje goed weer.
    doei gr Annie v.K-V
  7. Margriet en Fred Boonacker:
    31 maart 2013
    Hallo Gerard. Lekker uitgerust? Jammer dat je maaltijd niet echt 3*** waard was. Maar was jij niet diegene die afgelopen week vertelde dat rauwe bonen ook zoet kunnen smaken? Het choco toetje was vast de topper van de dag. Heel verstandig hoor om een dagje uit te rusten, morgen weer fris de paden op de lanen in. Groetjes Fred en Margriet.
  8. Jan Rohde:
    1 april 2013
    Beste Gerard, (Camino )
    Op de allereerste plaats nog een Zalig Pasen. We hebben 1e Paasdag met het koor ( jouw koor ) m.i. goed gezongen dit geeft een goed gevoel. Wij wensen je vooral sterkte en goed weer op je verdere Pelgrimstocht.
    Wij houden je in de gaten. Groetjes Jan en Kitty.