Dag 8 en 9 van Diest naar Tienen--- 23km. totaal----------- 190.3km.gelopen

1 april 2013 - Tienen, België

Gisteren mijn eerste rustdag gehouden. 's Ochtends eerst naar de H.Mis geweest. Kon zo binnendoor lopen. Daarna koffie gezet op mijn kamer, want hier is er voor mij verder helemaal niets te krijgen. Ik mocht er slapen en ontbijten en dat is het.
Als ik de deur uit ging werd ik niet voor 15.30u. binnen gelaten, want dan werd er niet open gedaan vanwege middagslaapje van de paters. Dus na mijn koffie mijn was gedaan, dan kon dat de rest van de dag drogen. Daarna de stad bekeken. Prachtige oude stad met vele "oranje bindingen". In de stad warm gegeten en daarna terug naar de kamer, het was dus  inmiddels 15.30 uur geworden.
Wisten jullie trouwens dat je in Diest op 1e paasdag bij kapper Yusuf gewoon je haren kunt laten knippen? Je moet wel even geduld betrachten want je hebt er nog enkele wachtende liefhebbers voor je!!!

Vanochtend voor het zingen de kerk uit. Om 8.00u. begon de H.Mis maar ik stond om 07.55u. buiten op weg naar Tienen.

Ca.2ºC. Kon slechter. Gaandeweg kwam het zonnetje en werd het mooi loop weer. Mijn termobroek vandaag eens niet aangetrokken, moet hem nu wel meesjouwen in de rugzak, maar er is ook iets uit gegaan, moet dus kunnen, toch!?

Ik heb de kortste weg genomen via de N29 recht toe, recht aan. Mooie binnendoor wandelwegen komen er ongetwijfeld nog genoeg de komende 2300km. Het is niet te geloven wat je allemaal langs zo'n weg in de berm ziet liggen. Naast vele honderden blikjes en flessen, uitpuilende en leeggebarste vuilniszakken, kompleet wc duoblok, grill van Mercedes personenauto, ondergoed met kant, etc. etc. Ook de huizenmarkt is in België net als bij ons. Ontelbare staan er te koop. Bijgaand een foto van een wanstaltige villa voor een vriendenprijsje.

De N29 is een flink glooiende weg waardoor ik ongetwijfeld omhoog wat langzamer en naar beneden wat sneller loop. Overigens had de Endomondo kuren. Stond eerst op rollerskaten (die heb ik echt niet bij me) en stopte er regelmatig mee. Bovendien was de batterij van mijn telefoon bij het naderen van Tienen leeg. Het was inmiddels 6ºC.geworden en zonnig. Ik heb een prachtige kamer op de 3e verdieping van de pastorie en zicht op de kerk en de grote markt uit. Bij aankomst was er verse koffie, een warme douche en een opgemaakt bed.
Wat wil je nog meer.
Straks in de stad een hapje eten en morgen weer verder.

Inmiddels verrukkelijk gegeten in een plaatselijk eettentje op aanraden van de paters. Verrukkelijke soep met brood en boter, daarna Spaghetti Bolognaise, mmmm! Buikie vol , nog gezellig koffie gedronken met de paters en nu naar bed, morgen naar een camping in Eghezée. Is reeds besproken, 28 km te gaan.

Welterusten voor de late volgers.

1. Margriet en Fred Boonacker:
    1 april 2013
    Gerard, vraag alsjeblieft op de camping of je tent b.v. in het toiletgebouw mag staan!!!! Weer online voorspeld voor de nacht van dinsdag op woensdag tussen 3 en 5 uur, min 2 graden. Veel te koud als je niet ziek wilt worden. Groetjes Fred en Margriet
  2. Ron Zegwaart:
    Ha die Gerard,

Goed te lezen dat het naar alle omstandigheden weer goed gaat met je. Endomundo is erg leuk zie ptecies waar je loopt. je moet wel wandelen instellen want op skates ga je veelste snel. :) hoop dat je een alternatief vind voor een slaapplaats het is inderdaad te koud. heel veel succes. respect man!!!!!
  3. Frank en Elizabeth:
    23.36 uur
    Wij zijn van die late volgers!
    Hopelijk ben je niet op een verkeerd idee gebracht om skates te gaan kopen.
    Groetjes Elizabeth en Frank.
  4. Bertus:
    1 april 2013
    Dag Gerard.Nog even en het is dinsdag een volgende loopdag.Ik bewonder jou vol goede moed er weer tegen aan.Kan je een beedje wennen aan al het georganizeer werk?Morgen daar en overmorgen daar,dit hier regelen en dat daar.Maar je maak ook wat mee en elke dag weer wat anders.wat een gehannes met je brillen,hopelijk komt het snel weer op orde.Wij wensen jou morgen een fijne dag,goed weer en veel loopplezier.
    Gr Bertus en Kadek
  5. Willemijn van Drie:
    2 april 2013
    gelukkig, de toon van je verslag is een stuk positiever. de rustdag zal je goed gedaan hebben. vandaag wordt het weer ietsepietsje warmer dan gisteren dus ik hoop dat je een plezierige wandeldag hebt.
  6. Jack en Ida Rood:
    2 april 2013
    Awel Gérard, zojuist gezien dat je vandaag wederom een kleine barrière gaat nemen en wel de barrière van de taalgrens, die net onder Tienen ligt. Gezien de perikelen van de eerste week zal ook dit geen probleem voor je vormen. We wensen je verder veel wandelplezier en hopen voor je dat de lage temperaturen je niet lang meer parten zullen spelen. Groetjes Ida en Jack