Dag -1- Gouda - Giesenburg........ 28,4km......totaal .......28,4 km gelopen

24 maart 2013 - Giessenburg, Nederland

Vanochtend op een geweldige manier uitgezwaaid door familie, vrienden, kinderen en kleinkinderen. HET WAS geweldig. Om10.25u had ik van iedereen afscheid genomen en werd ik door allen uitgezwaaid. Paula en de kleinkinderen liepen mee tot het eind van de straat. Daar heb ik van hun afscheid genomen. Het was ca. 0 º maar door de enorme gure koude wind leek het wel -10. In Haastrecht op het pelgrimspad kwam ik er achter dat de gps op mijn telefoon uit stond.

1u.35min. Gelopen en 0km. afgelegd. Dat beloofd wat voor de rest.

Koffie gedronken en gps aangezet en weer verder.

In Schoonhoven liep ik langs een collega die zelf ooit naar Santiago was gelopen en hij vroeg mij binnen om bij hem te blijven eten. Dat heb ik gedaan. Het was erg leuk en gezellig. Na een uur kreeg ik van mijn zoon Sander een sms je of ze op dat adres in Schoonhoven lekkere koffie hadden. Hij had via Endomondo.com en Street view gezien waar ik was. Het scheelde slechts een huisnummer ofwel 5 meter.

Ongelooflijk! !

Arnold gaf mij bij vertrek een hanger mee om mijn hals van de Camino de Santiago. Tevens liep hij een stukje met mij mee tot een paar honderd meter voorbij de pont. Echter, vlakbij de pont aangekomen stonden daar ineens Max en Maaike met de kleinkinderen. Die hebben daar 1, 5 uur in de kou op opa gewacht.

Dat vond ik wel heel vervelend. Maar ja, ik wist het niet en zij hadden er op gerekend dat ik veel eerder in Schoonhoven bij de pont zou zijn.

Ook Leo en Ria stonden daar op mij in de kou te wachten. Helaas.

Vanuit Schoonhoven in één keer naar Giesenburg gelopen.

Alhoewel.... ergens ging het toch niet goed en liep ik verkeerd, kijkende naar mijn gps stopte er een auto naast me en hij bood me een lift aan...nee nee... dat hoefde niet, dat begreep hij niet, maar na verteld te hebben dat ik een overnachtingsadres zocht en dat ik nog vele nachten een slaapplaats zou moeten zoeken begon de man zich af te vragen, wie ik dan wel zou zijn, dat leverde natuurlijk wel enige verbazing op. En bewondering, nadat hij me de weg gewezen had ging ik dus weer op pad.

Terug naar de provinciale weg en verder. Ik heb op dat traject ná de pont nauwelijks nog iemand gezien, was dat vanwege de kou? En het was een hele lange saaie weg met veel, erg véél tegenwind.....

Het was zuur koud. Om 17.30u. Aangekomen. Leuke Pipowagen met bedstee. De kachel stond al aan. Bij de mensen warm meegegeten en vanavond koffie gedronken. Keurig verzorgd en lekker gegeten. Morgen ochtend ontbijt en lunch mee. Wat wil je nog meer. Onderweg vlak voor Giesenburg hield mijn telefoon er mee op. Batterij leeg. Geen Endomondo meer.

Hangt nu aan de oplader.

Morgen verder.

1. Ruud:
    24 maart 2013
    Hoi Gerard,

De kop is er af. Ik hoop dat het weer morgenochtend als je verder gaat beter is. Dat is toch om 6.00 al ??!

Gr
    Ruud
  2. Joop Vianen:
    24 maart 2013
    Hi Gerard we begrepen al niets van je gps, en verrrassende ervaringen vandaag op zo'n eerste dag in die barre kou. Good luck morgen.
    Joop en Letty
  3. Bertus:
    25 maart 2013
    Goedemorgen Bikkel,wij bewoneren je.Sterkte vandaag en een betere dag dan zondag.

Gr.Bertus en Kadek
  4. Wim en Eygje:
    25 maart 2013
    Gerard veel sterkte op je reis. de kop is er af en dat onder barre omstandigheden. Het wordt ect wel lente hoor en dat mag je dan ook op je tocht meemaken.

Groeten Wim en Eygje
  5. Margriet en Fred Boonacker:
    Goedemorgen Gerard.
    We hopen dat je in je, in je bedstee na deze toch wel bijzondere 1e dag lekker hebt geslapen. Het is erg leuk om je zo goed te kunnen volgen we blijven dat zeker doen.
    Goede wandeling vandaag we hopen dat het niet weer zo koud zal zijn. Groet, Fred en Margriet.
  6. Maarten:
    25 maart 2013
    Hi pa, fijn dat de eerste dag al zo veel bijzondere ervaringen/ontmoetingen heeft opgeleverd. En dat zelfs 'nog maar in de achtertuin' nabij Gouda. Wat zal de komende periode dan wel niet voor ervaringen bieden! Erg leuk vooruitzicht denk ik voor je! Goed te lezen dat je ondanks de koude erg positief bent ingesteld! En de kou gaat weg! Lopen tot de zon komt dus!!

Veel plezier en geniet van alles!!
    Groetjes,
    Maarten en Monique
  7. Maatje vianen:
    25 maart 2013
    Hoi Gerard, je bent inmiddels al met je tweede dag bezig, ik zit aan de koffie je reisverhaal van gisteren te lezen, bar koude dag om te starten, veel succes, de temperatuur kan alleen maar beter worden, heb je vannacht ook een adresje? Hopelijk wel met die kou. Veel succes!!Maatje
  8. Clarie:
    Hallo Gerard
    Het was afschuwelijk koud hè, voor je, vandaag. We leven met je mee en hopen van harte dat het ontvangst vanavond warm voor je zal zijn. En dat je een goede nachtrust zal hebben, want dat heb je vast wel nodig. En nu maar hopen op beter weer. Och, je moet maar denken, kouder kan haast niet.
    Sterkte en veel succes met lopen. Clarie
  9. Letty Vianen:
    25 maart 2013
    Oh, wat een tegenvaller dat weer. Maar jou kennende laat je je niet gauw uit het veld slaan. Morgen weer beter..... het wordt een graadje warmer. We denken aan je.
    We wensen je een inspirerend zonnetje erbij.
    Succes morgen
    Letty en Joop