Dag -2- Giesenburg --- Dussen------- 20 km totaal...... 48.4 km gelopen

25 maart 2013 - Dussen, Nederland

Prima geslapen vannacht in de pipowagen. Ontbeten en om 09.00 uur vertrokken.

Er stond een ijzig koude wind. In de loop van de dag vernam ik van het thuisfront dat ik vandaag wel veel fijner zou lopen met dat mooie weer? ??? Tenslotte scheen de zon in Gouda. Nu........ bij mij niet dus!!

Ik vond het écht heel veel slechter dan gisteren.Bar en boos!! Alles zat potdicht en alles was grauw en grijs.
Het was werkelijk ijskoud. De capuchon van mijn jas had ik over mijn hoofd getrokken en daarover mijn hoed , over mijn gezicht had ik de bluf( kraag) getrokken net zoals gisteren.

Een vreselijke koude wind met flinke rukwinden. Toen ik over Merwede brug liep dacht ik even dat aan mijn reis een voortijdig eind zou komen.
Door een rukwind werd ik tegen de brugleuning geslagen en een scooter die mij tegemoet kwam werd eveneens dezelfde kant opgeblazen en kwam recht op mij af. Op het laatste moment kreeg hij weer de macht over het gevaarte terug en stuurde weer van mij af.

Ik kon van de schrik bekomen en met behulp van mijn beide stokken op de been blijven tot ik de brug af was.

Toen ik Giesenburg bijna uitliep kwam ik bij een Y splitsing en wist ik niet welke weg ik nemen moest. Er stond een dame bij de bushalte waaraan ik vroeg wélke weg ik nemen moest naar Dussen.

Waarop zij zei:Naar Dussen, lopen?? Maar dat is meer dan 20 km!! Ik heb maar gezwegen over mijn einddoel.
In Dussen aangekomen bleek dat op maandag alles de hele dag gesloten is. Je kunt dus ook nergens iets eten of kopen.
Ik mag op mijn slaapadres mee eten, stamppot rauwe andijvie met spek naar later zal blijken. Echte winter kost. Inmiddels heb ik gegeten en het smaakte heerlijk, nu om 8 uur een kopje koffie en daarna onder de "wol". Morgenochtend om 7.30 uur moet ik het huis uit, want dan gaat mijn hospita naar haar werk. Geen punt.. doen we..!

Ik had mij toch andere temperaturen voorgesteld rond deze periode. Morgen naar Tilburg
Hopelijk is het dan minder koud dan vandaag.

1. Anneke de Bruin:
    25 maart 2013
    Hoi Gerard, fijn te horen dat jij nog een maaltijd kreeg en die smaakte. Teun kreeg hetzelfde op zijn bord vanavond en die vond dit niets. Ik denk dat hij ook maar eens een dag moet gaan wandelen net als jij. Hij krijgt dan ook wellicht goede trek.Het weer wordt iets minder koud en jij loopt de goede richting op. Heel veel succes voor morgen.
  2. Astrid:
    Hoi Gerard,

Jeetje, dat klinkt echt bar en boos. En vooral ook dat gevaarlijke voorval op de Merwedebrug. Voorzichtig aan maar en hou je haaks!
  3. Arnold Smits:
    25 maart 2013
    Gerard, still going strong, kerel!

Arnold.
  4. Annie v K-V:
    25 maart 2013
    hallo Gerard, ik zeg gewoon hou je goed en sterkte,en het wordt beter weer,alleen moet je nog er even op wachten
    succes! groetjes van Annie v.K-V
  5. Saskia:
    25 maart 2013
    Hi Gerard, Morgen naar Tilburg! Wat leuk! Daar woon ik. Waar slaap je dan? Mocht je nog een adres nodig hebben, of zin hebben in een warme bak koffie, dan ben je welkom hoor. Ik moet alleen werken tot 21.00 uur, jammer. Mocht je nadien nog lanmgs willen komen, bel gerust 06- 4381 7927 Wandelse! Echt super dapper! groetjes, nichtje Saskia Vianen
  6. Bertus:
    25 maart 2013
    Goedemorgen Gerard.Een nieuwedag hopelijk wat beter dan die van afgelopen dag,vergeet die maar gauw.Kadek en ik hopen dat
    het snel een beedje warmer word en dat het wat minder energie kost.Een goede dag gewenst en blijf positief.Bertus en Kadek
  7. Frans:
    25 maart 2013
    Broertje, ik heb met je te doen. Maar weet dat het weer nu alleen maar beter kan worden. Hier heeft vanmiddag de zon geschenen en jij loopt er per slot van rekening naar toe.
    Heel veel toi, toi, toi en ik beloof je; als jij je einddoel haalt, zal ik je voortaan geen broertje meer noemen maar gewoon broer. Want dat ben je. Een bikkel.
    Groeten, succes en kus, je broer(tje)
  8. Willemijn van Drie:
    26 maart 2013
    hoi Gerard, er wordt wel gezegd: alle begin is moeilijk en dat heb jij nu ervaren. Het kan vanaf nu dan ook maar alleen beter gaan. Heb er vertrouwen in dat het weer echt beter gaat worden en de temperaturen op gaan lopen. Heel veel succes vandaag !Willemijn
  9. Han Verleg:
    26 maart 2013
    Goede morgen Gerard. Zit lekker achter een bakkie, lekker warm op de zaak en dan hoor ik het koukleumen van jou. Het is nog even ontzien net zoals Jacobus misschien in die tijd. Houd moet en we blijven je volgen.
    Groetjes, Han
  10. Margriet en Fred Boonacker:
    Goedemorgen pelgrim.
    Ontberingen worden je nu al niet bespaard! Maar je hebt al aardig laten zien dat je niet meteen bij de pakken neer gaat zitten. Hoe is het met de blaren??. Maar er is hoop hoor want.....
    Is er in maart een ijzigewind, dan is de meimaand ons goed gezind. Groetjes, Fred en Margriet.
  11. Paula:
    26 maart 2013
    Dag lieve schat, wat bewonder ik je.
    Deze ochtend ben je al vroeg op pad gegaan en je loopt als een speer zie ik op endomondo. Je vertelde dat het minder koud is dan gisteren, heel fijn hoor. Succes vandaag
  12. Paul Happel:
    Hallo Gerard,
    Vandaag schijnt de zon in Voorschoten volop en misschien heb je de wind mee.In ieder geval je engelbewaarder loopt mee heb je al gemerkt.We wensen je toe :een goed pad !!! groet van Paul
  13. Ma en Pa:
    26 maart 2013
    Hoi Gerard, Ja de weergoden zijn je niet gunstig gezind bij de aanvang van je reis, je moet maar denken alle begin is moeilijk. In Tilburg zal op de Heuvel wel een of ander etentje open zijn, bij die Kruikenzeikers is het hopelijk goed toeven. Hou je taai en laat je niet uit het veld slaan door een stormpje of misschien nog wel sneeuw. Heel veel sukses en loopplezier, geniet van het Brabantse land de komen de dagen. Ik lees de verslagen met volle belangstelling. Ik blijf voor je duimen, het komt heus wel goed. Groeten Ineke & Koos v Velzen
  14. Quirien en AGnes.:
    26 maart 2013
    Hallo Gerard Ik vindt het erg leuk om je berichten te lezen en op de hoogte te blijven. IK hoop voor je dat het weer wat beter gaat worden want dit zal af en toe wel afzien zijn.Maar de moed niet laten zakken er zijn veel mensen die met je mee leven en aan je denken. en dat houd de moed erin ik kijk weer uit naar je volgende verslag en wens je voor de vierde dag veel loopplezier en hopelijk goed weer groetjes Quirien en AGNES
  15. Rolph:
    27 maart 2013
    Sint Christoffel? Dat hij je moge behoeden op jouw tocht .
    Succes,
    Rolph
  16. Arnold Smits:
    27 maart 2013
    Beste Gerard,

Je telefoontje ontvangen op de voice-mail, waarvoor hartelijk dank.
    Ik heb je direct een mail gestuurd, maar die is door storing niet verzonden geworden volgens mijn computer, vandaar een nieuwe poging langs deze weg.
    Je vuurdoop op de weg heb je goed doorstaan en ben je heelhuids aangekomen in het pelgrimscentrum Vessem.
    Leuk dat je nog gesproken hebt met broeder Fons ook een legendarisch figuur w.b. de pelgrimage naar Compostela.
    Wel, Gerard, morgen trek je dan in den vreemde binnen en gaat het helemaal echt beginnen.
    Ik wens je dan nogmaals: Buen Camino y Ultreya!

Arnoldus "Peregrinus"
    Bellas Cortes, ofwel Schoonhoven.