Tussen verslag

16 april 2013 - Guignicourt, Frankrijk

Tussenverslag

Afgelopen donderdag ben ik op de camping aangekomen om ca. 15.00u. en kon na enige spraakverwarring  (ik miste "Jo" die me kon helpen met het frans),met de campingbaas, dan uiteindelijk tóch in het mobile home welk Paula thuis al geboekt had.

Het heeft er nog even om gespannen of Paula wel met Ria en Leo mee zou komen aangezien onze zwager donderdag de sacramenten der stervenden had ontvangen.

Dat was echter vrijdagochtend nog niet het geval en is Paula toch vertrokken met Ria en Leo, vanuit Gouda naar de camping hier. Zij waren hier rond 15.00u. en ik stond ze al bij de poort op te wachten. Blijdschap alom!!

Zaterdagmiddag is onze zwager overleden,de begrafenis zal zijn als Paula weer thuis is.

We hebben hier op dit moment, het mooiste weer wat ik in de 3 weken onderweg zijnde gehad heb. Het was vandaag zelfs 23 C. We zijn gisteren in Reims geweest en hebben de "Orange winkel" bezocht vanwege de problemen om op internet te gaan en het was ook niet mogelijk om naar huis te bellen.

Ook mijn endomondo en navigatie doen het nu weer.Blij, blij! Ik bleek 'n verkeerde simkaart te hebben gekocht: "foutje en bedankt hé!!"

Ik kon hiermee onbeperkt in Frankrijk bellen, maar over de grens bellen dus niet.

In de winkel zijn na nieuwe investeringen uiteindelijk alle problemen opgelost. (hopelijk). Herkansing dus.

Vandaag opnieuw naar Reims geweest met de camper en deze keer hebben we de kathedraal uitgebreid bezocht.

Natuurlijk hebben we de engel met de glimlach gezien en een ongelofelijke hoeveelheid aan beelden,en uit gebreid foto's genomen.

En ik heb alvast in het pelgrimsinfocentrum in de kathedraal een reservering gemaakt om a.s donderdag aldaar in Reims te slapen.

Ik heb mijn Endomondo aangezet en hij leek het vandaag probleemloos te doen. We zullen zien!!

Ook zijn we in de St Jacobs kerk geweest en hebben daar gesproken met de koster. Dat was een geemigreerde Indier afkomstig uit Bangalore, waar mijn zoon Peter nu met zijn gezin woont. Hoe klein kan de wereld zijn?

Hij wist veel bijzonderheden te vertellen over de kerk en wilde graag een stempel in mijn credential zetten, maar die had ik natuurlijk niet bij me vandaag.

Donderdag ga ik speciaal terug naar hem en dan zal hij dat alsnog doen. In de kerk was een doopvont in de vorm van een schelp, bijzonder natuurlijk.

Zo ook allerlei in de muur uitgehouwen schelpen met engelenkopjes er in afgebeeld. Ook hier net als in de Kathedraal heel veel glas in lood, maar niet zoals wij het kennen.

Hele vreemde kleurscharkeringen én vreemde vormen, zie de foto's.

Reims is een erge mooie stad, vinden wij. Hele brede, keurig verzorgde straten/boulevards eigenlijk. Enorme gebouwen uit enkele eeuwen geleden, erg indrukwekkend.

Zoals Paula zei:Dít geeft 't echte vakantiegevoel. Het duurt slechts kort, helaas.

Vandaag ook mijn rugzak opnieuw ingepakt met nieuwe zaken zoals wat andere kleding, nieuwe reisboeken voor de route vanaf Vezelay én niet geheel onbelangrijk: mijn tent er uit gelaten.

Dat voelt al een heel stuk minder zwaar.

Het is de bedoeling om donderdagochtend rond 8.30u. hier te vertrekken en dan naar Reims te lopen. Ik verwacht er rond 17.00u. aan te komen.Even naar de St. Jacobskerk voor de stempel. Lijkt me 'n toepasselijke om hem te krijgen van díe kerk.

De volgende dag gaat de route verder richting Germaine- Moussy. Als het weer dan zo blijft zoals het nu is, heb ik niets te klagen. Ik zal jullie weer regelmatig van mijn vorderingen op de hoogte brengen. Ik hoop dat de telefoon cq internetproblemen nu definitief tot het verleden zullen behoren.