Dag -19a. van Chateau Porcien naar Guignicourt --28km---totaal 444km gelopen deel 2

13 april 2013 - Guignicourt, Frankrijk

Nadat gisteren Harry en Jo voor de deur stonden van het pelgrimslokaal, kwamen er ook nog 3 Vlamingen om te slapen.

Een alleengaande pelgrim uit Antwerpen en een vader en zoon uit Gent. De vader en zoon verdwenen via een soort nooduitgang in onze ruimte, naar een erachter gelegen gymlokaal met allemaal springmatten op de grond waarop ze zo hun slaapzak konden leggen. Echter, er was daar geen enkele verwarming in die zaal en het was er ijzig koud. Om 21.00u. gingen we allen in onze slaapzakken.

Harry en Jo sliepen als eerste en even later gevolgd door onze Vlaming. Alle drie snurkten ze om het hardst, waardoor ik de slaap niet kon vatten. Grrrrr..! Ik wil ook slapen!!! Dat duurde tot na enen, toen besloot ik: mijn oordoppen in te doen!!

Om 7.00u. liep de wekker van Jo af en kwam iedereen in de benen (behalve de gymzaalslapers, die hebben we niet meer gezien). Er was uiteraard geen ontbijt deze morgen. Om 7.45u. ben ik vertrokken, na Harry en Jo voor de 2e maal gedag te hebben gezegd. Onze Vlaming was toen al een kwartier onderweg, Hij ging ook naar Santiago. Hij liep al voor de 3de keer.

Steeds een andere route!!

Jo zei tenslotte nog tegen mij: Gerard, jij haalt ons wel weer in na die week vakantie.
Over een week of 3-4 zien we elkaar vast weer in een of andere slaapgelegenheid.

Ik ben benieuwd. Eerst kijk ik uit naar het weerzien met Paula op de camping waar ik vandaag naar toe loop. Nog 28km te gaan. Na mijn vertrek loop ik eerst ca. 5 km langs een kanaal, over een soms zeer smal pad, soms zeer kort op het water, en nog glad ook waardoor je uiterst voorzichtig moet lopen en de stokken moet gebruiken om niet het risico te lopen een nat pak te halen.

Nadien loop ik weer tussen de eindeloze weilanden door net als gisteren. Werkelijk onvoorstelbaar wat een uitgestrektheid.

Als ik door een klein plaatsje kom met een supermarkt, koop ik daar een pakketje met kant en klare boterhammen die je bij ons ook bij het benzinestation kan kopen en een flesje melk en eet even verder buiten de plaats e.e.a. langs de kant van de weg in de berm op.

Mijn endomondo doet het vandaag ongewoon goed. Dat wil zeggen, tot ca. een uur voordat ik op de camping aankom. Toen was mijn telefoonbatterij volledig ontladen en hield alles vanzelf op.
Na wat kleine missers kom ik om 15.00u. op de camping aan. Het was toch wel weer een heel vermoeiend stuk, met name omdat ik hele stukken een fikse tegenwind had, pal vóór en tussen de weilanden het vaak erg glibberig was.
Vandaag ook meer last gehad dat de broek me steeds van mijn achterwerk glijdt. Steeds maar weer ophalen. Misschien dat het heupelastiek wat minder aan het worden is?
Mijn rugzak, die met zijn gewicht van 17kg. na 3 weken inmiddels een geintegreerd deel van mijn lichaam geworden is, zal ik op de camping toch nog maar wat lichter maken. Ik heb besloten om mijn tent niet langer meer mee te sjouwen. Die mag Paula mee terug nemen naar Gouda.

Hier stopt mijn verhaal even voor een weekje. Het heeft even wat langer geduurd voor dit verhaal op het internet kwam,dat heeft te maken met het niet gelijk beschikbaar zijn van wifi op de camping. Het was overigens een genot om dit stukje geschrift op de laptop van Paula te kunnen doen inplaats van op het toetsenbordje van mijn telefoon. Wat een verschil.

Ik wil hierbij nogmaals al mijn volgers van harte dankzeggen voor hun geweldige supporting. Net zoals jullie het leuk vinden om van mijn belevenissen op de hoogte gehouden te worden, geniet ik er enorm van om jullie reacties elke dag weer te lezen als ik op een nieuw overnachtingsadres ben aangekomen. Allen heel, heel hartelijk dank hiervoor!! Ik krijg er vleugeltjes van. Ik zou zeggen, graag tot volgende week. Allen heel hartelijk gegroet,Gerard

1. Chantal:
    Hallo Gerard,

Geniet van je weekje vakantie!
    Dam kan je daarna weer met frisse moed verder gaan met je tocht.
    Ik vind het knap van je!

Groetjes,
    Chantal
  2. Wim en Eygje:
    13 april 2013
    Hallo Gerard, geniet van je weekje rust en gezelligheid!Wij hopen dinsdag met een deel van onze gemeente een rondreis door Turkije te gaan maken, maar we proberen je te blijven volgen en anders halen we dat in mei weer in.groetjes Wim en Eygje
  3. Sander:
    13 april 2013
    Hallo pa, prettige vakantie, ik ga maar niet checken op endomondo komende week, want die zet je niet aan naar de winkel:). Groeten Sander en Annebelle.
  4. Jos:
    Beste Gerard,
    Zoals je schreef; wij genieten inderdaad van jouw reisverslagen.
    Kan me goed voorstellen, dat jij het eveneens prettig vindt iets te horen van ons.
    Nogmaals geniet van het samen zijn, relax. Nu kun de accu weer opladen.
    Het ga jullie goed!!
    hartelijke groet
    Jos
  5. Ruud:
    13 april 2013
    Goed gedaan Gerard, Marjo en ik lezen elke dag je verhaal. Goede vakantie en wel zorgen dat je in het ritme blijft dood elke dag 15 km te doen. Paula loop vast mee.
    Gr. Ruud
  6. Rob en Nanny:
    Hallo Gerard en Paula

Ook van ons een fijn weekje gewenst
  7. Margriet en Fred Boonacker:
    13 april 2013
    Hoi Gerard en nu natuurlijk ook Paula. Daar zitten jullie dan samen in een stacaravan, wat een luxe! Geniet ervan we gunnen het het beide van harte!!!!
    Fred en Margriet.
  8. Arnold Smits:
    13 april 2013
    Eh bien, Gérard, de kop is er af, het eerste traject zit er op en je weet: kom je over de kop, dan kom je ook over de staart, aldus het gezegde, maar je hebt nog wel een flink lijf Frankrijk te gaan, voordat je aan de staart Spanje kunt beginnen, maar ook dat zal je best lukken. Chapeau!
    Ik neem aan dat je deze week nog wel een keer van je zult laten horen en als dat zo is kun je ons dan meedelen wanneer je weer op weg gaat en wat je eerstvolgende 2 à 3 overnachtingsplaatsen zullen zijn.
    Het is nl. zo, dat Fresia en ik a.s. zondag 21 april weer naar ons huisje in de Aveyron vertrekken en dan in de buurt van Reims komen. Wellicht is een ontmoeting mogelijk, als je dat tenminste op prijs stelt uiteraard.
    Maar voor het moment wensen we jou en Paula een prettige week toe.
    Goed bijtanken, zodat je weer met een volle tank op weg kunt volgende week.

Groetjes, ook aan Paula en bonne route en misschien au revoir.
    Arnold, Fresia en poes Iboe.
  9. Hans Briedé:
    Tja Gerard,

Het blijft maar koud, maar daar komt zeer binnenkort een einde aan, dus eerst voor jou, want jij bent een stuk zuidelijker dan wij. We genieten dagelijks van je relaas en hoopen dat tot in Santiago de Compostella te kunnen blijven volgen. Houd goede moed, je hebt al een flinke prestatie achter de rug en je hebt thans Paula bij je; lekker gezellig!

Groeten en hou je taai,

Hans.
  10. Willemijn van Drie:
    alle liefs.
  11. Arnold Smits:
    13 april 2013
    Nog even een post scriptum:
    Bonne idée om die tent van je af te schudden, want elke kilo weegt op het eind van de dag voor je gevoel wel 10 kilo.
    Bovendien, hoe zuidelijker je komt, hoe meer opvangstmogelijkheden er zijn tegenwoordig.
    Tot mailens.

Arnoldus.
  12. Rolph:
    13 april 2013
    Gerard, geniet van de ontspanning met elkaar. Camping met sub tropisch zwemparadijs?
    Lekker om weer even op krachten te komen.
    De reisverhalen lezen heerlijk weg en ik kijk uit naar de volgende.

Groet,
    Rolph
  13. Fred Koeslag:
    Hoi Gerard,
    Lekker even een weekje vakantie tussendoor. Zou je, als je tent weer mee naar huis gaat, niet voelen als een slak zonder huis, dus als een ...naaktslak?
    Hoe dan ook, veel sterkte gewenst mwet het vervolg!!
    Hartelijke groet, FRED J.KOESLAG
  14. Paul Happel:
    14 april 2013
    Hallo Gerard,hier is Paul.
    Het is nu zondag 14 april en het zou de eerste zomerse dag van het jaar worden.Inmiddels 12 uur en nog geen zon gezien,alles nog grijs.Nu ga jij aan je vakantieweekje beginnen,lekker bijkomen en gezellig kletsen met je familie.veel plezier tot volgende week.
    Groet van Paul
  15. Charlotte:
    Hoi Gerard en Paula,
    Ik lees de verhalen met veel plezier.
    geniet van de vakantie samen, ik zal goed voor de plantjes zorgen.
    Groet, ook van Hans en de jongens,
    Charlotte
  16. Daan:
    14 april 2013
    Hoi Gerard je bent al een aardig eind op weg naar je bestemming, ik heb een 2 weken je niet kunnen volgen daar ik op vakantie ben geweest maar vanaf nu ben ik weer je fan. Heel veel succes de komende weken en genieten jullie van het heerlijk samen zijn deze week. grtjes Daan.
  17. Ron Zegwaart:
    15 april 2013
    Hoi Gerard, Geniet van een weekje rust en zorg ervoor dat je weer volledig opgeladen bent voor deel 2. Heel veel plezier, respect man!!!
  18. Arnold Smits:
    17 april 2013
    Allez Gérard, bonne route demain en dat gelukkig zonder tent, dat scheelt niet een slok op een borrel w.b. gewicht, maar een hele borrel! Je komt in Frankrijk altijd wel onderdak. Je kunt je bij de gemeente melden, die je dan helpen, dat heb ik destijds ook ondervonden en dat was 30 jaar geleden ook het geval. Ende disespereert niet, dus!

E Ultreya!
    Arnold.