Voorbereidingen -3-

9 februari 2013 - Gouda, Nederland

Vandaag, 9 febr, ben ik gedurende de dag bezig geweest met een nieuwe route te maken. Ik was al aardig op weg, maar nav nieuwe info, heb ik besloten het anders te doen. Dinsdagmiddag zijn Paula en ik in Boskoop geweest, Bij Harry en José. Harry heb ik bij toeval ontmoet bij de Vrijbuiter toen ik op zoek was naar een tentje en hij naast mij stond en zei: Die tent heb ik ook gekocht toen ik naar Spanje gelopen ben. Die opmerking was de opmaat van een heel leuk en interessant gesprek waar uiteindelijk het bezoek van dinsdag aan ten grondslag lag. Zij hebben vorig jaar samen de route gelopen vanuit Boskoop en hadden beiden een karretje achter zich aan met de nodige bagage. Mij spreekt dat niet erg aan,maar de route die zij hadden gelopen des te meer.

Ik ga nu vanuit huis naar Vessem lopen, overnacht in de pelgrimshoeve Kafarnaum en van daaruit volg ik de Via Monastica. Deze week in Utrecht geweest bij het Ned. Genootschap en heb de nodige boeken met routebeschrijvingen gekocht. Die ben ik nu aan het bestuderen en het lijkt mij allemaal heel goed te doen. Ik heb er erg veel zin in. Komende week zal ik nogmaals mijn rugzak nog eens kritisch onder handen nemen en kijken wat er allemaal uit kan, want het is echt te zwaar. IK zal dan opnieuw met bepakking gaan lopen en zien of het dan beter gaat.....