Het is zover........

23 maart 2013 - Gouda, Nederland

Het is zover………..

Afgelopen donderdagavond afscheid genomen van mijn medekoorleden en van de kaartclub.

Het was heel bijzonder. Ze hadden allemaal iets voor mij opgeschreven. Veel bemoedigende woorden en steunbetuigingen mocht ik in ontvangst nemen. Ook ontving ik diverse gedichten, korte gebedjes tot refugio-adressen in Spanje toe.  Ik vond het geweldig. Ook diverse goede wensen via de posterij deden mij goed. Allen heel hartelijk dank hiervoor.

IMG_2569

Afgelopen week mocht ik ook nog een H. Christoffel bedeltje in ontvangst nemen. Dat heb ik reeds een plaatsje gegeven om mee te nemen voor onderweg.

Gisterochtend heb ik tijdens de H. Mis, in de Pater Eymardkapel van pastoor van Klaveren de pelgrimszegen mogen ontvangen. Ik vond het best een heel emotioneel moment.

IMG_2553

Ook heb ik de overnachtingen voor komende week kunnen boeken, en ik kan jullie vertellen dat ik ieder nacht een warm bed zal hebben!! Dus niks tent. En met de huidige temp. is dat wel erg aangenaam om naar uit te kijken, ook heb ik een paar warme maaltijden erbij kunnen boeken.

Er kan dus niets meer misgaan zou je denken. De startvlag kan gehesen worden.

Morgenochtend komen er familieleden, buren vrienden, kennissen en (klein)kinderen om mij uit te zwaaien.

Het weerbericht is niet al te best volgens de voorspellingen, met name een ijzige koude wind, maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben warm aangekleed. Het kan alleen maar beter worden gedurende de tocht. We gaan er voor. Ik hoop op een goede en mooie pelgrimstocht en zal proberen om jullie allen regelmatig op de hoogte te houden van mijn belevenissen en ervaringen.

Allen hartelijk gegroet en tot onderweg!!

1. Annie v K-V:
    hallo Gerard
    ik heb je reis verhaal gelezen en ook ik wens je een hele goede en voorspoedige pelgrimstocht
    ik zal aan je denken en kijk uit naar je reis verhalen
    groeten van Anniev.K-V
  2. Adri en Emmy van der Horst:
    Hallo Gerard en Paula,

Gerard wij wensen jouw een goede en behouden reis.

Paula jouw wensen wij veel sterkte.

Groeten Adri en Emmy
  3. Arnold Smits:
    Tot morgen!
  4. Paul Happel:
    Goede Reis en blijf warm.Groet van Paul
  5. Astrid:
    Hallo Gerard,

Een hele goede reis en een behouden thuiskomst gewenst en ik vind het nu al knap van je :-)

Groetjes,
    Ilja, Astrid & Yuri
  6. Margriet en Fred Boonacker:
    Hallo Gerard.

Gisteren was het in de planning om je een heel goede mis en een bijzonder mooie moment toe te wensen bij het ontvangen van de pelgrimszegen. Helaas wij die hier achterblijven zijn altijd druk, druk en zo kwam dat er niet van. Het is fijn te lezen dat deze zegen zoveel goede emoties bij heeft teweeg gebracht, je gaat nu met God. We zijn erg blij dat je de eerste week niet gaat kamperen want deze kou zal je al genoeg laten afzien. Wij wensen je alles toe wat nodig is om deze lange voettocht tot een goed eind te brengen. Doe voorzichtig, we blijven je volgen tot je weer veilig thuis bent. Tot morgenochtend, want het moment dat je vertrekt willen we beslist mee maken!
    Liefs Fred en Margriet.
  7. Willemijn van Drie:
    24 maart 2013
    Lieve Gerard,Ik wens je een geweldige tocht toe. Het zal straks best een emotioneel moment zijn als je daadwerkelijk vertrekt, ondanks het feit dat jullie er al zo lang mee bezig zijn. Wij zijn er in gedachten bij. Ik ben reuze trots op mijn broer en hoop van harte dat deze reis je brengt wat je er van verwacht.Alle goeds en liefs van ons.
    Will en Joop
  8. Fred Koeslag:
    Hoi Gerard,
    Nogmaals een heel goede reis gewenst. Ik hoop dat je alles in goede gezondheid zult kunnen volbrengen!

Hartelijke groet, FRED
  9. Greet Bergkamp:
    Hoi Gerard,
    Heel veel succes met je pelgrimstocht. Wij komen net terug uit Spanje met veel regen en wind, dus zeer verstandig om ''s-avonds een warm comfortabel bed en een goed maal te krijgen.
    Nodig bij zo'n krachtsinspanning. Hartelijke groet, ook voor Paula, die vast in gedachten met jou meeloopt. Liefs, Han en Greet Bergkamp.
  10. Rolph:
    24 maart 2013
    Gerard, hopelijk ben je na een dag vol kou en wind gearriveerd bij je eerste warme bed.
    We wensen je een voorspoedig reis.

Rolph
  11. Arnold Smits:
    24 maart 2013
    Vanmiddag een geweldige ontmoeting gehad.
    Heb een stukje meegelopen en na de overtocht met de pont hartelijk afscheid genomen van Gerard met de zegenbede:
    Ga met God en de Heilige Jacobus en bid voor ons in Compostela.

Arnold Smits
    Schoonhoven.