De laatste training

15 maart 2013 - Gouda, Nederland

DSC02580Vandaag 15 maart samen met mijn zoon Sander naar Bergambacht gelopen. We gingen om 8.15 uur  op pad. We hebben 20 km gelopen en deden daar 4.07 uur over. -2 gr. buiten.

Het samen lopen, het tempo, ging goed. We begonnen met helder weer, maar tegen 10 uur begon het te betrekken, sneeuw en regen wisselden elkaar af.

Sander liep zonder handschoenen en had daar flink last van.

Het was een leuke oefening voor ons beiden, tenslotte gaat Sander een week met me meelopen door de Pyreneën. Toen hij me dat voorstelde was ik erg verrast en blij tegelijk. Zo met je zoon zoiets ondernemen is toch heel bijzonder.

Dit was mijn laatste keer dat ik ging trainen.

1. Wim en Eygje:
    15 maart 2013
    Wat leuk dat je een week samen met je zoon gaat lopen, we wensen je een heel goede reis en zijn benieuwd naar je reisverhalen!
    hartelijke groeren, wim en eygje
  2. Annie v K-V:
    15 maart 2013
    zo Gerard nu komt het toch echt heel dicht bij,fijn dat jullie wandeling vandaag goed gegaan is al was het wel slecht weer hé
    Hopelijk tref je dan beter weer
    gr van Annie
  3. Willemijn van Drie:
    15 maart 2013
    Wat bijzonder dat Sander met je mee gaat lopen. Kan me voorstellen dat je daar naar uitkijkt.
  4. Zusje:
    15 maart 2013
    Sander, ik vind je geweldig! Met je beperkte aantal vakantie-dagen 1 hele week meelopen met mijn grote broer, jouw papa. Jullie zullen het ongetwijfeld super hebben met elkaar, heel bijzonder. Kijk ernaar uit en geniet ervan, zo'n kans en ervaring krijg je nooit meer.
    XXX
  5. Frans:
    Klasse jongens.
    Leuk dat jullie een week met elkaar optrekken. Heel veel plezier gewenst.
  6. Yvonne:
    16 maart 2013
    Super dat Sander een week met je oploopt, prachtige vader/zoon ervaring word dat denk ik, ik hoop je van de week nog even te zien bij mijn ouders Gerard, dan kan ik je "live"een hele mooie reis wensen, liefs
    je nichtje Yvonne
  7. Sander:
    16 maart 2013
    Hallo Pa, was gezellig lopen. Lopen ging inderdaad goed....was alleen erg koud. Heb toch vandaag klein beetje last van mijn voeten...Ik zie er naar uit om een klein stukje van jou reis mee te mogen maken.
  8. Margriet en Fred Boonacker:
    17 maart 2013
    Hallo Gerard.
    Net als alle voorgaande volgers van jou reisverhaal vinden wij het geweldig dat Sander je over die hoge bergen zal vergezellen.
    Wij kunnen ons voorstellen dat wanneer je als je al zolang onderweg bent en onderaan die Pyreneeën staat, het heerlijk zal vinden om dan samen met je zoon die "hobbel" te nemen.
    Doe deze week nog maar iets leuks met Paula want voor haar zal het zeker ook afzien worden de komende maanden.
    Maar als ze in een dipje zit zullen we haar steunen hoor en reken maar dat ze uiteindelijk heel trots op je zal zijn.
    Fijne week en tot zondag. Fred en Margriet.
  9. Ton V.:
    18 maart 2013
    Gerard, mijn voorstel aan jou is: laat St. Jacobus je op de perlgrimstocht vergezellen. Jacobus, zoon van Zebedeüs en Salome, apostel en martelaar (44 n. Chr.). Die we kennen van de wonderbare visvangst, vertrouweling van Jesus, getuige bij: de opwekking van de dochter van Jaïrus; de verheerlijking op de berg Tabor en doodsangst in Getsemani. Dat zijn zegen op jouw reis mag rusten en op degenen die je dierbaar zijn.
    Toi-toi van Ton.
  10. Annie v K-V:
    19 maart 2013
    Gerard tot Zondag
  11. Puck:
    20 maart 2013
    Beste Gerard ook ik wil jou alle goeds wensen op deze grote reis. Het is een hele onderneming die ik je nu niet meer na doe maar in stilte zal ik met je mee rijzen en aan je denken. Ik wens je veel devotie en ook veel genoegen en plezier in het wandelen. Ik hoop dat je bij aankomst voor al degene die met je meeleven een gebed doet. Heel veel sterkte en tot ziens. Groeten Puck
  12. Annie v K-V:
    21 maart 2013
    hallo Gerard,nog 3 nachtjes slapen en de grote wandeling gaat beginnen,rust deze dagen maar wat uit zodat je er uitgerust aan beginnen kan
    gr van Annie
  13. Rob en Nanny:
    21 maart 2013
    Hallo Paula en Gerard

Hierbij wensen we jullie een fijne tijd toe, dit ligt voor Gerard toch even anders als voor Paula.

Gerard speciaal voor jouw het allerbeste, wij hopen dat je gezond weer terug komt en een hele goede reis beleeft,

Groet Nanny en Rob
  14. Letty Vianen:
    22 maart 2013
    Beste Gerard en Paula,
    Het is bijna zo ver, dat de grote pelgrimstocht gaat beginnen. Het is een mooie gedachte om in de Goede Week te starten. We komen je zondag uitzwaaien, niet met palmtakken maar wel met alle goede wensen en gedachten die je zullen vergezellen op je reis.
    Voor Paula natuurlijk ook sterkte gewenst want je zult Gerard een tijd lang moeten missen. We denken aan jullie.

Ik stuur je hierbij het eerste deel van een pelgrimszegen:

Jij, God van de weg, zegen ons!
    Wees Jij de droom
    die mijn verlangen wakker houdt
    Wees Jij de kracht
    die mijn besluit neemt
    Wees Jij het vertrouwen
    dat ik koester
    Zegen het op weg gaan
    Behoed wat ik moet achterlaten
    beschut het nieuwe dak dat ik tegenkom
    Leid me bij mijn eerste stap

Groeten Letty en Joop
  15. Harry en José:
    23 maart 2013
    Beste Gerard en Paula

Het is bijna zover de reis kan beginnen.
    Heel bijzonder voor jullie allebei, hij die gaat en zij die thuis blijft.
    Wij wensen jullie allebei een heel goede tijd en leven met jullie mee en zullen jou Gerard op de voet volgen.
    Wij waren verleden jaar net vertrokken om deze tijd met temperaturen 10 graden boven gemiddeld, nu is het 10 graden beneden gemiddeld, denk maar zo het kan alleen maar beter worden.
    Gerard en Paula geniet van deze bijzondere reis, ieder op zijn eigen wijze, wij denken aan jullie.

Bon camino
    Harry en José