Dag -10- Van Tienen naar Eghezée ---- 28km.------totaal 218.3km gelopen

3 april 2013 - Namen, België

Na het ontbijt om 8.15.u door mijn gastheer en  -dame uitgezwaaid.
Even buiten Tienen kom ik bij een doorgaand verkeerverbod voor voetgangers en fietsers.
Gemotoriseerd verkeer mag gewoon doorgaan. Je kunt kiezen om rechts of links te gaan. Ik kies voor rechts. Vervolgens kan ik nooit meer naar links (ik moet naar het zuiden!!)

Jodoigne is mijn eerste doel ca.11km. vanaf Tienen. Na wat probeersels en omzwervingen zie ik om ca. 10.00u. een bord in de verte met de tekst: Busstation Tienen 1.5km.........??
Dat moet ik even verwerken. ...!!
Ik ben nu na 2 uur lopen nog verder weg dan waar ik begon in het centrum van Tienen.

Dat busstation geeft me te denken..... ik heb reeds 11 km gelopen..... ik ga nu 11 km met de bus richting Jodoigne. En daar pak ik de weg weer op. Mijn endomondo doet het erg slecht, maar de thuisblijvers hebben er toch nog wel iets aan. De weg is prima, De Ravel-2, hier vóór reeds beschreven, hij is recht toe recht aan , glooiend bij tijd en wijle, ik moet daar erg aan wennen. Maar het lopen gaat goed, heb zelfs mijn lange mouwen shirt uit gedaan.( mijn bril overleeft het nu gelukkig).

In de buurt van Eghezée merk ik dat de camping, bij gebrek aan een ander type overnachting, toch wel erg van de route , ligt, jammer. Maar met paula aan de tel. die mij keurig naar de camping loodst, weet ik evt. schade ivm verkeerd afslaan etc. te beperken tot 0. Onderweg 1 km nog te gaan, rijdt een auto mij achterop, de chauffeur vraagt aan me of ik mee wil rijden. Maar dat doe je niet als je "een beetje pelgrim" bent, dus ik loop verder. Bij de camping aangekomen blijkt het de campingbaas te zijn. Oké..... mijn tentje geplaatst, maar electra was niet mogelijk als je geen verlengsnoer bij je hebt..........???!!!!?? Tja, toch nog vergeten?

Laat maar, denk ik en vraag of ik dan bij de receptie de mob. mag opladen, na veel 4-en en 5-en mag dát dan tot 6 uur hoor, we gaan dan echt sluiten. Gelukkig arriveren er hollanders met een caravan naast me en die zijn een stuk vriendelijker. Zelf zijn het echte wandelaars , dus hebben we het snel met elkaar getroffen, ik krijg soep, daarna nog een warme prak aangeboden en ook het electra is geen probleem voor hen. Het was een reuze gezellige middag/avond maaltijd.  Maar om 7 uur zit ik dan in mijn tentje en het is al super koud, poeh hé. Ik bel het thuisfront, maar ja, zij zit daar en ik zit hier. Ik besluit al snel om maar in mijn slaapzak te kruipen en misschien zou ik mijn kleding maar gewoon aanhouden, scheelt voor de kou.

1. Maaike en jan:
    3 april 2013
    Ik werd zelf ook helemaal koud van deze verhalen op dag 10 en 11.Misschien kom je een winkel tegen voor vissers en jagers, die hebben handige dingetjes voor koude handen of voeten.
    Hier bij ons thuis heb ik de pompoenenplantjes in de tuin gezet, met een jampotje eroverheen tegen de nachtvorst.
  2. Cir:
    3 april 2013
    Gerard,
    Niet jouw kleding aanhouden in de slaapzak.....
    Alleen jou ondergoed..
    Rest van de kleding onderin jouw slaapzak stoppen en tegen de kou een muts op doen.
    Voordat jij gaat "slapen" even wat aan lichaamsbeweging doen en dan in de zak..

Cor