Dag -11- Van Eghezée naar Namen...

3 april 2013 - Namen, België

Om 0.16 uur heb ik nog steeds niet geslapen van de kou, en steek ik het gaspitje aan. - 2 gr. is het dan. Ik ben nog niet warm geweest na 6 uur vanavond. Vervolgens slaap ik de hele nacht niet.

Ik sta dan ook de volgende morgen op en ben intens koud. Ik wil de tent opruimen, maar er zit ijs op de flappen van de tent, daardoor past hij niet meer in zijn hoes en daardoor weer niet meer in mijn rugzak, ik heb vreselijk koude handen, misschien ligt ook daar nog wel aan.

Ik start en ga op weg naar Namen, ook daar heb ik nog geen overnachting kunnen regelen, er is altijd wel iets bij die adressen, ik mag bv pas om 19 uur arriveren of niet op woensdag of oma moet op de kleinkinders passen enz. enz.

Ik hoop dan nu ook op een jeugdherberg waar je als volwassene ook kan slapen tegenwoordig. Ik ga op weg en eigenlijk loop ik gewoon de goede route. Paula controleert het steeds via google en kan mij soms zeggen of ik links of rechts moet. Zij heeft dan ook via de endomondo site enkele foto's gemaakt van de route onderweg. Hij is lang en heel heuvelachtig en als maar landerijen, boerderijen en nergens een gelegenheid waar ik iets warms kan drinken, ik heb wel warm water voor koffie en soep bij me, maar ik heb het nog steeds te koud om even te stoppen met lopen, want dat ik daar warmer van wordt is zeker. ..............

De hele dag loop ik en zie ik nergens iets waar ik zou kunnen "snacken",gelukkig heb ik nog een boterham van gisteren. Van lieverlee wordt ik wel warmer maar de vermoeidheid slaat dikwijls toe en ik rust dan maar weer even uit. Zo loop ik totdat ik Namen aankom bij de jeugdherberg, doodmoe en koud. Het is dan 14.00 uur. Ik krijg dan te horen dat ik pas om 16 uur op de kamer mag, ik wacht in de ruimte beneden. Ik drink iets en maak mijn verslag van gisteren voor Paula klaar. Ondertussen kom ik een beetje bij. Daarna de kamer gezien, bed opgemaakt ( lijkt me een verrukkelijk bed) en er kunnen 4 personen slapen , we zijn nu nog met 2 pers. IK douche me lekker warm en ga in de stad iets eten, niet met de bus maar te voet natuurlijk.

Dan bel ik met paula om de dag door te nemen en merk dan ook nu dat ik het effe niet meer "trek". Vannacht lekker tukken maar nu eerst lekker eten en  ik moet( op aanraden van het thuisfront) brood kopen voor morgen. Niet weer een dag zonder eten.Morgen op weg naar Dinant.......

1. Ria de boer:
    3 april 2013
    Gerard je moet wel blijven eten hoor,anders gaat het niet goed.
    ik hoop dat je vanavond lekker warm slaapt
    groetjes ria
  2. Paula:
    3 april 2013
    Hai Gerard, je bril is vandaag aan gekomen in Gouda, morgen kan ik hem weer ophalen.
  3. Els:
    3 april 2013
    Goede avond Gerard,Ik hoop dat je een lekkere maaltijd hebt gehad en een zalige nachtrust te gemoed gaat. Welteruste voor straks,en veel loop plezier voor morgen.gr Els
  4. Margriet en Fred Boonacker:
    3 april 2013
    Hoi, Gerard. Wat een ellende op die camping! Dit was echt afzien. Je hebt er wel verstandig aan gedaan om toen je merkte dat je een rondje gelopen had, de bus te nemen. Dit was echt geen vals spelen maar echte wijsheid. Straks lekker slapen en morgen weer met goede moed verder. Groet Fred en Margriet.
  5. Yvonne:
    3 april 2013
    Wens je een heerlijke nachtrust toe in dat lekker bed, en hoop op een mooie dag morgen voor je, succes
    Groetjes, Yvonne
  6. Maarten:
    3 april 2013
    hi pa, weltrusten vannacht! Hoop dat je een beetje slaap in kunt halen en morgen weer fris van start kunt.

Succes!!
  7. Lysandra Wiersma:
    3 april 2013
    Hoi Gerard, ik zou die tent maar terug sturen. Veel te koud! Er zijn bijna overal redelijk goede overnachtings-adressen voor pelgrims en anders is er wel een hotel. Neem wel je slaapzak mee, er is niet overal beddengoed.
    Sterkte, Lysan
  8. Frank en Elizabeth:
    3 april 2013
    Hoi Gerard. Met Paula op de verkeersleiding in Gouda kom je er wel! Lekker slapen en er morgen weer tegenaan. Groetjes en sterkte van ons.
  9. Fred Koeslag:
    Hoi Gerard!
    Dat was afzienvoor jou dat laatste traject. Kou en gebrek aan een warm drankje voelt echt armoedig. Wat is een warme douche dan heerlijk!!
    Nou man, heel veel sterkte met het vervolg. Fred J. Koeslag
  10. Zusje:
    Kusje van zusje!
  11. Carla:
    3 april 2013
    Hallo Gerard, ik kan me bij de kou in je tentje wel iets voorstellen.
    Misschien voorlopig maar voor een warm bed kiezen? Hier is het ook nog steeds té koud. Ik duim voor beter weer voor jou. Zorg goed voor jezelf!
  12. Astrid:
    3 april 2013
    Hoi Gerard, weltrusten voor straks... lekker slapen in een heerlijk warm bed en hopelijk morgenochtend een goed ontbijtje. Het is - ondanks dat het je soms tegenzit en sommige dingen niet altijd even makkelijk verlopen - erg leuk om je belevenissen te volgen en ik lees de verhalen iedere dag met plezier. Groetjes en zet hem op.
  13. Ron Zegwaart:
    3 april 2013
    Hoi Gerard, heel veel sterkte man respect!!!!
  14. Quirien en AGnes.:
    3 april 2013
    Hoi Gerard dat was wel even afzien en als je het dan zo koud heb en dan ook nog zo in je eentje ben kan ik me voorstellen dat je dan wel even in een dipje zit maar kop op joh vannacht lekker slapen en morgen weer met frisse moed er tegenaan het valt soms niet mee maar je kan het, groet QUIRIEN en AGNES.
  15. Bertus:
    4 april 2013
    Goedemorgen Gerard. Kop op man,sterk zijn Je laat je toch niet uit het veld slaan door kou en honger.Koop morgen een paar lekkere broodjes en wat lekkere beleg en maak er wat van,sterkte straks en we horen weer van je.Gr Bertus.
  16. Joop Vianen:
    Hi Gerard,
    Het weer is niet echt aanlokkelijk in de streek Namen/Dinant, maar ter geruststelling hier sneeuwt het :). Neem de kans waar in de abdij van Dinant, volgens mij hebben ze daar heerlijke kaas en eigen bier, en hopelijk een warm bed, wat je allemaal echt wel verdiend hebt na deze tocht der beproevingen.

Groetjes ook van Letty,

Joop
  17. Else en kees:
    Ha Gerard.

UIt ervaring kan ik je vertellen dat de kou op je spieren slaat Met alle gevolgen vandien. Je moet ervoor zorgen dat je goed warm blijft
    Sterkte Kees
  18. Ton V.:
    4 april 2013
    Succes met je wandeling van Namen naar Dinant. Daar is een bezoek aan de citadel de moeite waard. Het is wel een hele tippel, maar dan heb je ook wat! Er is zelfs een 'oorlogs'-museum. Hoop dat je er een goede slaapplek kunt vinden. Anders is er wel een camping. Al of niet met een binnenruimte om te slapen. Toi-toi van Ton.
  19. Arnold Smits:
    4 april 2013
    Nog een suggestie mijnerzijds. Schaf je een klein flesje rum aan, dat helpt verbluffend goed als je onderweg de man met de hamer tegenkomt. Eén slokje en je gaat weer als een speer!
    Lees goed: 1 slokJE!

Armold.
  20. Anja:
    5 april 2013
    Hoi Gerard,

Ontzettend veel respect voor wat jij aan het doen bent. Houd vol en zorg inderdaad dat je mondvoorraad bij je hebt voor noodsituaties. Volg de raad van Joop maar op: lekker naar de abdij voor goed brood, kaas en een potje bier. Veel succes. Groeten, Anja.