Dag -12- van Namen naar Dinant------26km------totaal 268 km. gelopen

4 april 2013 - Dinant, België

Gisteren heerlijk zitten bunkeren in klein restaurantje in centrum van Namen ca 1km. van de jeugdherberg. Daarna terug, even in de barruimte gezeten en om 20.30u. naar de slaapkamer die ik deelde met 3 engelsen Als een blok ben ik in slaap gevallen en in een keer doorgeslapen tot vanochtend 7.30u. Om 8.30u kon er pas worden ontbeten. Overigens een uitstekend ontbijt. Volle buik en lunchpakket mee. Om 9.00u. vertrokken. Endomondo deed het niet. Was alleen maar bezig satellieten te zoeken. Alleen de tijd werd geregistreerd. Schitterende tocht gelopen vandaag langs de maas. 26km. over de Promenade de Meuse.Prachtig zonnig weer, 7 gr. Zo hou ik het wel vol hoor.

Ik kon vandaag niet in de abdij van Leffe slapen. Er was geen plaats voor mij in de herberg!!!!

De Norbertijnen hebben weinig geleerd de afgelopen 2000 jaar.

Onderweg liep er lange tijd een andere niet gewone wandelaar voor me, passeren kon ik niet ivm alle wegopbrekingen, hebben ze daar dus ook. Tijd om hem te bekijken had ik dus wel, en het stond voor mij vast..... die ging niet zomaar met zo'n rugzak op een stukje lopen. Toen ik hem tenslotte passeerde groette ik hem in mijn beste frans: Bonjour Monsieur. hij antwoordde mij ook met  B.... M...:

Later toen ik zat te lunchen,aan het water, heerlijke pistoletjes met een bak salade , gisteren gekocht in Namen, passeerde hij mij weer en zei toen: "Eet smakelijk", lachuuu!

We maakten een praatje en daarbij zag ik dat er op zijn hoed ook een schelp prijkte. Dus ook op weg naar Santiago? Nee niet helemaal naar Spanje, maar wel een eind die kant op, naar Vezelay.

U hoort daar nog meer over van mij. Hij ging wel naar de abdij.....van Dinant,hij had vorige week dat al afgesproken, maar erg "hoog" stond hij daar niet bij, want hij vond: die Belgen .... je kunt er niet van op aan. Oke dan maar. Ik hoor het misschien nog een keer van hem, misschien morgen, misschien volgende week, want hij is nog niet in Vezelay, nog ongeveer 450 km te gaan, poeh he wat een eind nog en dan ben ík nog niet eens halverwege.

Dus een B&B opgezocht. vanmiddag. Prima optrekje langs de Maas, op 1.5km van de route. Net als gisteren met uitzicht óp de Maas!

Morgenochtend om 8.00u ontbijten en dan vervolgens verder langs de Maas naar Givet. Eerst ga ik straks even de stad bekijken en eten en daarna heerlijk slapen in een van de 3 aanwezige bedden.

Lieve mensen ik ben geroerd door al jullie reacties. Nog maals mijn dank.

Tot morgen

1. Wim en Eygje:
    4 april 2013
    Hoi Gerard, je klinkt heel wat beter dan de vorige dagen, we hopen voor je dat je iedere avond zo'n goed stekkie vind en dat de zon veel zal schijnen. groetjes van wim en eygje
  2. Gerard de goede:
    Dag Gerard,
    Zo zie je maar, ook goede dagen. Rustig volhouden en vooral goed bunkeren.
    Sterkte,

Gerard
  3. Rob en nanny:
    Hallo Gerard
    Wij lezen elke dag jouw reisverhaal
    Het is leuk om jouw zo te volgen, je bent al aardig op weg en heb ook al genoeg meegemaakt.
    Wij zijn blij dat het nu beter gaat.
    Maar nu moet ik opschieten want ik moet naar de kaartclub.
    Groeten van ons
  4. Margriet en Fred Boonacker:
    4 april 2013
    Beste Gerard, als wij het goed hebben, ga je morgen weer een grens over en kan je beginnen met het lopen over de Franse wegen.
    Wij hopen voor jou dat je, je geplande overnachting in je tent kan veranderen in een warme plek om te gaan slapen.
    Fred en Margriet
  5. Kees:
    Beste Gerard,
    Ik vind het echt fascinerend wat je tot nu toe allemaal hebt moeten doorstaan en ik hoop van harte dat het weer nu wat minder koud wordt.
    Een goede voortzetting toegewenst!
  6. Bertus:
    4 april 2013
    Goedemorgen Gerard.Nou dat was gisteren een betere dag,ik heb je niet meer gehoord over koude lichaamsdelen,dat gaat goed.Lekker gegeten en wat betere verhalen en mede strijders ontmoet.Ga zo door.Gr Bertus en Kadek
  7. Frans:
    5 april 2013
    Fijn dat je na zo'n koude nacht weer bij kon tanken in de jeugdherberg. Leuk ook om een Nederlandse wandelaar tegen te komen. Ook prima dat je eten hebt meegenomen voor onderweg, dat was toch niet goed gegaan eerder.
    Je doet het prima broertje, ik doe mijn pet voor je af. Ook mooie foto's, met name het uitzicht vanuit je kamer is erg mooi. Hou vol. De zon komt er steeds vaker.
    Groetjes en respect.
    Je broer(tje)
  8. Willemijn van Drie:
    5 april 2013
    ha, fijn dat je zo positief klinkt en dat je lekker geslapen hebt. Je was er ook wel aan toe. Ik hoop voor je dat het vandaag net zo lekker loopt als gisteren. Heel veel liefs.
  9. Maatje vianen:
    5 april 2013
    Wat fijn dat je gisteren zo hebt genoten van je tocht langs de Maas, het is daar idd heel mooi! Zorg maar goed voor jezelf, je loopt de goede kant op voor wat betreft de temperatuur. En eens zal het dan toch echt wel voorjaar worden!!!!
    Groetjes Maatje
  10. Arnold Smits:
    5 april 2013
    Bienvenue aujourd'hui en France sur le Chemin de Saint Jacques et alors, en route!

Arnauld, ancien pèlerin,
  11. Paul Happel:
    5 april 2013
    Ja Gerard de Maas is prachtig,zo kom je ook in Hastière,dan de grens over en je bent in Frankrijk, Givet de eerste stad die ik in Frankrijk bezocht in 1952 met mijn kweekschool klas onvergetelijk.
    't Wordt warmer dus prettige wandeling groet van Paul