Dag 15 van Olloy sur Viroin-- naar Rocroi 33km. ------Totaal. .....355 km gelopen

7 april 2013 - Rocroi, Frankrijk

Vanmorgen na een stevig ontbijt vertrokken samen met Jo en Harry om 8.45u. Aanvankelijk was het nogal fris maar al snel kwam de zon door en werd het lekker weer om de jas uit te doen. We liepen door het bos en het was werkelijk schitterend. Prachtige wandelpaden maar wel heel vermoeiend.
Het was veel klimwerk met stijgingspercentages van 16.6% (aangegeven). We hadden echt beide stokken nodig om jezelf naar boven te halen
Op een gegeven moment zijn wij echter de route kompleet kwijtgeraakt en kwamen tot de ontdekking dat we ca.10 km. waren omgelopen, we hebben op een gegeven moment de weg gevraagd. Maar het was prachtig weer en we liepen wel gezellig
Wat wil je nog meer?
Maar om17.00u. hadden we nog 10km. te gaan en dat werd toch nog een hele opgave. Toen we de Franse grens gepasseerd waren, was er een dorpje met een pleintje met wat zitbanken. Jo stelde voor om hier te gaan zitten en dan vast te kijken of we een overnachtingsadres konden boeken.

Zo gezegd zo gedaan. Gebeld naar een hotel uit de routebeschrijving en er gelijk bij gevraagd of ze ons konden komen halen. Dat kon. We moesten alleen een uurtje geduld hebben. Om 18.30 u. kwam de hotelier ons ophalen met de auto. Het was nog zeker 15 minuten rijden. Toen hebben we met zijn drieën een kamer genomen.€ 40 p.p op basis van HP.

We hebben heerlijk gegeten, biefstuk met patat en een kaasplankje na. Het is nu 21 uur en ik probeer al een kwartier met paula te bellen, maar de verbinding blijft tobben, ik zoek dan ook een pc op, maar alle knoppen zitten hier anders dan ik gewend ben. Ik snap er niks van. Ik haal Jo erbij, ook hij begrijpt er niks van.

Dus iets mailen lukt me ook niet. Vervelend. Uiteindelijk stuur ik mijn verslag van vandaag via mijn mob toch naar haar toe .   De foto's houden jullie tegoed van me.

Morgen weer verder, hopende op meer geluk/navigatie dan vandaag. Groeten uit Frankrijk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jos:
    Beste Gerard,

Wat ben je al ongelooflijk ver gevorderd. Na enkele pogingen- die niet slaagden - nu jou toch eindelijk bereikt. Knap, dat je zo optmistisch blijft. Zal nu alles op de voer volgen.
    HET GA JE HEEL GOED GERARD. PETJE AL!!!!!!
    lieve groet
    Jos
  2. Annie v K-V:
    7 april 2013
    doei!!!!!!!!!!hoor Gerard en succes en mooi weer voor morgen
    gr Annie v.K-V
  3. Frank en Elizabeth:
    Hoi Gerard,
    Tja die AZERTY-toetsenborde wen je nooit aan. De @, de €, alles zit ergens anders. Dan maar je mobieltje met zijn QWERTY-bord, gaat altijd goed! Intussen petje af voor wat jij wegstapt op een dag. Groetjes vanuit Gouda.
  4. Margriet en Fred Boonacker:
    8 april 2013
    Hoi, Gerard. Fijn dat jullie nu met z'n drietjes een poosje optrekken. Als jullie dan per ongeluk de verkeerde kant opgaan is gedeelde smart halve smart, dat voelt vast wel eens fijn.
    MAAR....vandaag gaan jullie vast recht op jullie doel af.
    Suc 6, Fred en Margriet.
  5. Ton V.:
    8 april 2013
    Hallo Gerard, met belangstelling je belevenis van Dag 15 gelezen. Mij is het ook wel eens overkomen dat we met drie of meer mensen samen helemaal verkeerd waren gelopen. Veelal is de oorzaak: je bent in gesprek, niet iedereen let goed op de route, ja laat het als het ware - zonder afspraak - een beetje aan elkaar over. Dan gaat het mis. Het mooie is dat je dan op andere plaatsen komt dan degenen die de route wèl volgden. Succes met het vervolg. Ik zal het komende weekeinde ruim 50 km afleggen in de Noordelijke Nederlanden. Mijn vriend(inn)en zijn trots op je! Ik ook op jou en al die andere pelgrims, maar ook op Paula.
    Toi-toi van Ton.
  6. Ron Zegwaart:
    8 april 2013
    Goed verhaal, veel plezier in frankrijk. respect man!!
  7. Paul Happel:
    8 april 2013
    Goed gedaan Gerard, nu is het maandag en je verhaal is goed op mijn p.c. gekomen dus houen zo zeggen ze in Rotterdam.
    Groet van Paul
  8. Lysandra Wiersma:
    8 april 2013
    Hoi Gerard, waar jij vlak boven Rocroi, hoop vanaf 1 mei de weg te vervolgen, dus ik volg je verslag met veel interesse!
    Gr. Lysan
  9. Paula:
    8 april 2013
    dikke kus van sanne en thom XXXXXXXXXXX
    wij zijn nu bij oma, en we gaan straks croissants eten. opa .MMMmm!
  10. Maaike en jan:
    8 april 2013
    Goed zo ,Gerard, gezellig met drie man sterk.
    Wij hadden hier een stroomstoring en er was van alles gehackt. Logisch dus wel dat je Paula niet kon bereiken. Maar ook wij helpen elkaar. Maaike.
  11. Wim en Eygje:
    Hallo Gerard,
    Toch wel bijzonder zo,n reis te maken en je ontmoet toch ook steeds weer bijzondere en hulpvaardige mensen smikkel maar van je noodrantsoen dan smaken de andere maaltijden weer des te lekker.
    Groeten Wim en Eygje