Dag 22 van Mardeuil naar Montmort-Lucy---- 22 km -----totaal 530 km gelopen

20 april 2013 - Montmort-Lucy, Frankrijk

Vanochtend ontbeten met 3 yoghurtjes uit de koelkast en een banaan.

Om 7.45 uur de deur uit gegaan na eerst nog goed rond gekeken te hebben, want weg is weg! geen sleutel!!

Voordat ik vertrok nog even overlegd over het plan van aanpak met Kees en Els . Aangezien ik flink last had van mijn hiel, besloten we om de verkorte route te lopen, vanwege de vele hellingen in de omgeving. Ik ben dan ook gelijk met mijn twee maatjes vertrokken. Geen moment spijt van gehad.

Na eerst weer tussen de wijngaarden gelopen te hebben kwam ik in een enorm mooi uitgestrekt bos terecht. Niet goed opgelet en dus verkeerd gelopen.

Weer terug ca.1km. De weg die ik over het hoofd had gezien was ook bijna niet te zien vanwege een aantal bomen die omgewaaid waren en de ingang van het pad volledig aan het zicht onttrokken.

Hup...er overheen geklommen en verder gelopen. Die klimpartijen over omgewaaide bomen over het pad kwam nog zeker drie keer voor. Waarom ruimen ze dat niet even op voordat er pelgrims komen?

Op een gegeven moment werd het ook steeds natter. Er kwamen stroompjes water midden over het pad naar beneden. Mooi...maar best nat.

Naast het pad was ook geen optie omdat dit ondoordringbaar was. Na bijna 1.5 uur lopen werd het zo drassig dat ik tot bijna mijn enkels in de bagger en klei zakte. Mijn stokken, Kees en Els, hadden het er ook moeilijk mee, want die zakten zeker 20- 25 cm weg in de bagger en moest ik er steeds weer uittrekken.

Mijn schoenen waren als zodanig volledig onherkenbaar. Het leken 2 enorme kleihompen te zijn. Van lieverlee werd het pad droger en liepen er ineens stroompjes langs het pad. Ik kon weer redelijk normaal lopen. Toen ik het bos uit kwam, keek ik in de diepte naar beneden.....eindeloze wijnvelden.

In de verte zag ik het dorpje. .....prachtig gezicht.

Vanaf hier heb ik de D951 gevolgd, weer door de bossen naar Monmort.

Eitje........ nadat Paula mij had gesms-t, hoe te gaan.

Vandaag is ook de dag van de uitvaart van mijn zwager, waar ik ook regelmatig bij stil sta omdat ik hier loop en de familie bij elkaar is. Nare dag voor iedereen die er bij betrokken is. Zij dáár en ik hier.

Om 13.00 u was ik er. Toppie..! Ik heb koffie en een broodje gegeten in de plaatselijke kroeg en daarna mijn overnachtingsadres gebeld die gelukkig thuis waren en toezegden mij binnen 5 minuten te halen en zo gebeurde het ook.

Het is een enorme boerderij omgebouwd beneden tot feestzaal en keuken en boven allemaal kamers met eigen douche en wc. Om 19.00u wordt het eten geserveerd. Ben benieuwd.

Maar ook hier is geen wifi en kan ik niets lezen van jullie reacties. Dat vind ik jammer. Misschien morgen..

Dan probeer ik naar Sezanne te lopen ca 33km. Afhankelijk van de situatie van mijn hiel.

1. Gerard de goede:
    20 april 2013
    Dag Gerard,
    Ik zal voor je duimen dat het met je hiel goed gaat.
    Volhouden. Je bent al zo'n eind.
    Gerard de Goede
  2. Theo en Olga Broers-Intres:
    Beste Gerard,
    Vanuit onze "luie stoel" genieten wij van jouw reisverslagen.
    Het is een hele onderneming en een hele prestatie om elke dag zo'n eind te moeten lopen en uiteindelijk na zo'n lange tocht Santiago te bereiken. We hebben er bewondering voor.
    We hebben vandaag een kaarsje voor je opgestoken opdat de ontzettend grote blaar die je opgelopen hebt je niet te veel hinder en ongemak zal geven.
    Veel sterkte en houd je taal.
    Hartelijke groeten van Theo en Olga Broers-Intres (CNV-O)
  3. Ruud:
    Hoi Gerard,

Leuk om je verhalen te lezen. Ik vind de originele teksten (met spelfouten en zonder typische paula-uitdrukkingen en zonder wikipedia) toch leuker :-)
    Hou vol.
    Gr
    Ruud
  4. Charlotte:
    Hoi Gerard,

Hoop dat het weer beter met je blaar gaat. Wel gezellig zo met Kees en Els. Ik geniet van je verhalen. Veel plezier, sterkte waar nodig en geniet waar je kan.