dag 26 van Troyes naar Ervy-le-Chatel..39 km ---totaal--662km gelopen

25 april 2013 - Ervy-le-Châtel, Frankrijk

Vanochtend werd ik om 6.30u. wakker. Hup eruit: "Pluk de dag". Wat gedaan is, is maar gedaan. De Morgen stond heeft goud in de mond. Etc. etc.

Bed afgehaald, dekens opgevouwen, gewassen en ontbeten van de monoprix. Daarna mijn hiel dik ingesmeerd met uierzalf.

Mijn hak gleed in mijn sok als een paling in een emmer snot. Was die vet of was die niet vet?

Vanavond zullen we weten of het goed gegaan is. Daarna het gebouw uit gelopen. Dat was nog een hele klus. Met mijn sleutel moest ik zeker 5 deuren ontgrendelen en weer achter mij op slot doen. Voor de poort had ik geen code nodig om naar buiten te gaan. Mijn sleutels in de bestemde brievenbus gegooid en vertrokken.

Het was toen 7.15 u. Om 10.00u gestopt om mijn dagelijkse bankje troost te maken. Toen ik aan de koffie zat, ging de telefoon. Paula aan de lijn. hebben we samen een bakkie gedaan, zij daar en ik hier.

Met Endomondo en Steetvieuw kan ze precies zien dat ik op een parkeerplaats stil sta. Je bent compleet te volgen.

Ze kunnen zien wanneer ik start, wanneer ik stop hoelang ik stop en waar ik stop. Wat mijn snelheid is, of ik wel loop of stiekem de bus pak, kortom niets blijft verborgen.

Ze kunnen alleen nog niet zien of ik alleen ben of hoe ik er uit zie. Maar wellicht is dat mogelijk bij een volgende upgrade. Ze was gisteren met de auto weggeweest en had in de voorruit een barst gekregen van ca. 15cm. Ze wilde graag iets weten van de verzekering. Dat kon ik haar vertellen en hebben we gelijk een beetje bij gepraat. Dat is ook wel weer eens leuk in plaats van per mail. Die ruit kan zij verder prima afhandelen.

Na de koffie verder gelopen langs de N77 en de D72 langs eindeloze groene velden en gele koolzaadvelden. Ook nu weer prachtige vergezichten.

De laatste 4 km ging door het bos. Je snapt niet hoe het mogelijk is, maar het looppad was weer zó verschrikkelijk nat en kleiig dat het een hele toer was om overeind te blijven. De gehele dag is het prachtig weer geweest met temperaturen tot 23c.

Mijn schoenen zien er wederom niet uit. Gelukkig ben ik wel overeind gebleven. Om even na vieren was ik op het overnachtingsadres van de parochie. Het zijn 2 aparte studio's met 2 eenpersoonsbedden een klein keukentje een wc en een douche.

Na aankomst heb ik eerst heerlijk gedoucht. Daarna al mijn kleren gewassen die ik vandaag aan gehad heb, want alles was nat van 't zweten. Het staat nu buiten op een droogrek in de zon te drogen. De zon schijnt nog volop. Het is nu18.40u.

Mijn linker bovenarm is flink verbrand zonder dat ik er erg in had. Wat een verschil met een paar weken geleden he? Ook heb ik beide armen in de aftersun gesmeerd, dat bleek achteraf zonnebrand creme te zijn, Sorry.Moet ik dan maar even kopen morgen.
Nadat ik mijn was had opgehangen loop ik naar het centrum om boodschappen te doen voor morgen. In de supermarkt hoor ik ineens:

"Gerard Hoe gaat het met jou?"
Is het Albert die samen met Leo en mij in Givet "bij de pastoor hebben geslapen", waar we ook vrijdagavond op de derde verdieping hebben gegeten. Weet U het nog?
We zijn samen vanavond ook wezen eten in de plaatselijke kroeg.

Glaasje wijn er bij (misschien leer ik het nog Frank). En helemaal bij gepraat.
En nu blijkt dat hij eergisteren in Troyes de kamer naast mij heeft gehad op de 2e verdieping. In het Seminarie.
Ik had kamer nr.7 hij nr.5.
Hij heeft er 2 dagen over gedaan om hier te komen? Want hij kan niet meer dan 20km. per dag lopen.
Hij had vanmiddag bij aankomst bij de studio's al gehoord dat er vandaag nog een Nederlander, genaamd Gérard zou komen. Toen had hij al een vermoeden. Ook bij het logeeradres bij moeder Overste had hij geslapen en natuurlijk op meer plaatsen, waar ik niet geweest ben.
Ik wil morgen verder naar Chablis. Albert gaat niet verder dan Roffey ca. 15km. We hebben afscheid genomen. Ik wil om 8.00u starten. Hij een uur later.
Overigens met mijn hiel is het prima verlopen vandaag.

1. Teun & Anneke:
    25 april 2013
    Gerard, als je morgen in Chablis bent, neem even een doosje Chablis voor me mee. Die wijn is niet te versmaden.
  2. Ron Zegwaart:
    25 april 2013
    Hoi gerard, wederom goed te lezen dat alles goed gaat. Ook dat het goed gaat met je hiel. zo te lezen geniet je er echt. van. blijf dit vooral doen.. voor morgen veel wandelplezier. groeten ron
  3. Sander:
    25 april 2013
    Hoi pa, leuk te lezen wat je allemaal meemaakt en hoe het gaat. Aan de snelheid te zien waarmee je Frankrijk doorloopt kan ik denk ik morgen al een treinkaartje kopen voor volgende week ofzo:).

Succes morgen.
    Groeten,Sander
  4. Frans:
    26 april 2013
    Hallo broertje. Leuk dat je weer een "oude" bekende tegen kwam. Teun heeft gelijk, die Chablis is niet te versmaden. Neem maar geen doosje mee, want dat is veel te zwaar. Maar bij het eten moet je wel een glaasje drinken. Eventueel alleen stokbrood kan ook. Je wordt al een heuse fransoos.
    Hoop dat die natte paden binnenkort ophouden, moet wel met dit weer, dan droogt het op. Kon je even niet volgen, want mijn internet lag eruit. Wachten op een monteur, die haalt de stekker uit het stopcontact, wacht even 3 minuten, doet hem er weer in en alles doet het weer. Een vuiltje in de stroom. Je bent dus niet de enige met internet problemen. We kunnen je uitstekend volgen. Toi, toi, toi. Hoop dat je hiel snel beter is.
    Groetjes,
    Frans
  5. Jos:
    Hi Gerard,
    Wat een leuk verhaal weer.
    Toen wij - met 3 vriendinnen een tour door Frankrijk deden (met de auto) als eind-doel Lourdes te bezoeken - hebben we ook in Chablis gelogeerd. ( wel luxieuzer in een hotel) Hoe krijg jij die kleren droog? (is natuurlijk weer een vraag van een vrouw) Het is wel warm, doch het lijkt me dat ze niet geheel droog worden. Ze zullen wel droog zijn als je ze weer aantrekt, neem ik aan.
    Fijn dat jouw hiel aan de betere hand is. Je verzorgt hem goed (zeer essentieel)
    Kijk uit naar jouw volgende veslagen.
    Het ga je goed.
    groetjes
    jos
  6. Maaike en jan:
    26 april 2013
    Fijn dat het wat beter gaat Gerard. Wij houden ook van Chablis.
    Hier waren de koningsspelen voor de schoolkinderen. Helaas een groot waterballet.