Dag 33 van La Charité sur Loire naar Baugy....31 km....totaal 850 km gelopen

2 mei 2013

Vanochtend na een prima nachtrust om 8.00u vertrokken. Eerst langs de bakker 2 grote punten flam gekocht, één voor het ontbijt en één voor de lunch.

Het was droog weer, de zon was weliswaar waterig maar hij was er wel. Heerlijk.

Onze fietsende Belg zei wel dat hij hele donkere wolken had gezien in de richting die ik op moest, maar ik was al blij met dit gelukzalige moment en voor de rest wachten we het maar af.

Na eerst 2(!!)  bruggen over de Loire te hebben over gestoken verdwijnen we in de weilanden. Het is weliswaar zonnig, maar het pad door de weilanden is verschrikkelijk nat. Binnen de kortste keren is mijn broek tot ver over mijn kuiten drijf. Ook mijn schoenen zitten weer onder de klei en het groeit steeds maar aan. Het begint bijna normaal te worden.

Ik loop door het hoge gras langs het pad, omdat ik dan niet door het water op het pad hoeft te lopen, maar alles is zó ontzettend nat.

Ik loop door bossen en weilanden en heb regelmatig prachtige vergezichten.

Zie foto. ( komt later) Dit is het plaatsje Charentonnay.

Een half uurtje na het maken van de foto zat ik op een bankje voor het gemeentehuis hier koffie te drinken . Het was inmiddels behoorlijk warm geworden en ik besloot mijn lange mouwen shirt te wisselen met mijn mouwloos shirt.

Wél direct mijn linker arm in de zonnebrand gesmeerd ( welke afgelopen week was verbrand, is inmiddels weer weggetrokken)

Het bleef verder de gehele dag prachtig weer. Ik bleef lopen tussen de weilanden en op natte graslanden.

Het was afgezien daarvan een erg mooie route.

Om 15.15 u. was ik hier bij het gemeentehuis waar ik een stempel in mijn credential kreeg en daarna liep er een mevr. met mij mee naar de overnachtingsplek. Een prachtige ruimte met 2x2 stapel bedden douche wc keuken koelkast en magnetron! ! Eerst heb ik even heerlijk heet gedoucht.

En daarna alles gewassen wat ik te wassen had. Het staat nu buiten in de zon op een droogrek te drogen. Daarna naar de supermarkt. Een blik ratatouille gekocht yoghurtjes en een lekker karbonaadje. Thuis gekomen besef ik dat er geen kookgelegenheid is, alleen magnetron. Er is ook geen boter en olie, maar wel vinaigrette huile d'olive citron.

Ik besluit daarin mijn karbonaadje te bakken op mijn eigen kooktoestel.  Als je het vlees maar nat genoeg houdt lukt dat best. (Wat een bof dat ik het gaspitje etc. nog in mijn bepakking heb zitten).

En zo geschiedde. Ik heb heerlijk gegeten. Ik zit hier helemaal alleen en morgenochtend vertrek ik naar Bourges . Daar kan ik ook naar “mijnheer Orange”. Ik hoop dat ik dan ook weer Internet heb want dan kan ik eindelijk weer eens op mijn reislogger kijken, want dat mis ik al  dagen. Ik kan niet lezen wat Paula op de site zet. Zij smeed nl van talloze sms-jes die ik haar stuur, het geheel tot een verslag. Ik moet dan maar afwachten wat ze er van maakt. hi-hi-hi!! Grapje!

Al die leuke en opbeurende reacties, mis ik nu wél het meest. Maar als het meezit,ga ik morgenavond de schade inhalen. Ik ga er dan weer eens goed voor zitten.

Morgen naar Bourges

1. Annie v K-V:
    2 mei 2013
    hallo Gerard, ik hoop inderdaad dat je internet heb en je alle goede wensen kan lezen,en ook ik zeg nog steeds na regen komt zonneschijn ,en is misschien vandaag wel al gebeurd.
    want een lekker zonnetje heb je inmiddels wel verdiend
    succes met de verdere wandeling gr Annie v. K-V
  2. Zusje:
    2 mei 2013
    Dag lieverd, de reisverhalen zijn prima te lezen en je bent ook zonder navigatie (want weet niet hoe dat moet, maar ben met fysieke kaart en uit eigen reiservaring beetje op de hoogte ) prima te volgen. Chapeau voor Paula, ik wist niet dat zij degene is die alle verhalen aan elkaar smeedt! Ik blijf je bewonderen en enorm respect hebben voor je wilskracht en doorzettingsvermogen. Ga beslist in Bourges naar die overweldigende kathedraal, of ben ik in de war met Burgos in Espagna? Kortom nog genoeg te zien en route en met je Frans komt het wel goed, zooo'n mooie taal! Hebben gisteren onze koopakte gtekend, een volgende fase breekt aan. zien elkaar daar. Kusje van zusje.
  3. Maaike en jan:
    2 mei 2013
    Bourges is fantastisch. Bij de achteringang is op een hoek een oude waterput. Daarbij sta ik op een foto.
    Je bent al wel heel ver met de reis. We horen niet altijd iets over meditaties of kruiswegstaties, of een croix de fer. Maar misschien doe je die niet. Officieel moet je een steen leggen naast het kruis.
    Groeten, Maaike.
  4. Margriet en Fred Boonacker:
    3 mei 2013
    Yes, gelukkig heb je beter weer gehad! Al die modder aan je schoenen is natuurlijk wel onnodig zwaar, maar daar worden je belangrijke papieren niet meer nat van en bllijft de boel wel bruikbaar. We hopen dat je vandaag net zo'n goede dag zal hebben. Fred en Margriet.
  5. Frans:
    3 mei 2013
    Petje af hoor broer. Je slaat je er lekker doorheen. Jammer van die regen, maar gelukkig komt er na regen altijd weer zonneschijn toch? Al is het pas de volgende dag... En je weet, als je iets verbrand in de zon: dat is morgen weer bruin. Jou huil d'olive is gewoon olijfolie. Daar kun je prime je vlees in braden, is gezonder dan in de boter. Doe ik ook. Enig nadeel; je hebt er geen jus van, maar ook dat is weer te maken.
    Hoop dat je nu eens verschoont wordt van je modderschoenen, dat lijkt mij knap vervelend (zachtjes uitgedrukt) hoop dat je de Orange hebt kunnen vinden en dat alles het weer doet.
    Hartelijke groet en tot "horens"je broetje, Frans