Dag 34 van Baugy naar Bourges.. 31 km ....totaal....881 km gelopen

3 mei 2013 - Bourges, Frankrijk

Vanochtend vroeg opgestaan en lekker ontbeten Griekse yoghurt met Franse jam en koffie. Overnachtingsplek netjes opgeruimd en om 7.00 u. vertrokken.

Eerst naar het gemeentehuis om de sleutel weer in de brievenbus te gooien en daarna langs de bakker. Mijn Endomondo stond al die tijd aan maar was alsmaar bezig satellieten te zoeken. Kennelijk sliepen die nog. 7.15u vertrokken vanaf de kerk terwijl Endomondo nog steeds zoekt. Daar kunnen we niet op wachten.

Het was mistig en fris.

Alle kleren die ik gisteren gewassen had, gingen vanochtend weer schoon en droog mee. Toppie!  Wat kan een mens blij zijn met schone en droge was.

Ik had mijn korte mouwen shirt aan getrokken en mijn arm ingesmeerd met zonnebrand voor het geval dat. ...
Het was wel fris maar ik had geen last van de warmte van het lopen. Volgens mijn routeboek eerst 5km langs de D12 gelopen en toen het bos in. Een prachtige weg .'n Steenweg

Daarna weer langs diverse andere wegen gelopen tussen vele groene, gele en roodbruine akkers door.

Roodbruine velden Er was vandaag weinig geloop door bagger en klei en samen met Els en Kees had ik flink de sokken er in.

Om 10.15u had ik er al 16 km. opzitten. Tijd voor koffie op een prachtig plekje, een bankje op een plein voor het gemeentehuis. Ik had er ook iets lekkers bij van de bakker.
Had ik wel verdiend. Bovendien liep ik nog iets achter want op 30 april had ik ook mijn oranje tompouce gemist.

Daarna wederom langs als maar akkers en weilanden. 5 km voordat ik Bourges bereikte, moest ik de stad en de kathedraal kunnen zien vanaf de heuvels, maar dat was voor mij niet weggelegd vanwege de mist helaas.

Om 13.15 u. Was ik bij  Kathedraal.

Buitenzijde

Hier was echter niemand die een stempel in mijn credential kon zetten. Na een kaarsje opgestoken te hebben en wat foto's gemaakt ben ik naar ‘t VVV gelopen om mijn overnachtingsadres te regelen. Dat wordt ‘n jeugd herberg vandaag.

Jeugd Herberg van vandaag

Ik kan er pas vanaf 18.00 u terecht. Dan eerst naar "mijnheer Orange. Ik heb daar 1.5 uur op de parkeerplaats gestaan tot ik eindelijk een Nederlandse trof die vloeiend Frans sprak.

Zij was bereid om met mij naar de winkel te gaan om het probleem op te lossen. Echter zo eenvoudig bleek dat niet te gaan. "Mijnheer Orange" bleek niets voor mij te kunnen doen. Op aanraden van de vrouw die hier een groot deel van het jaar in een eigen huis doorbrengt zijn we naar de buurman, de concurent, gelopen. Deze provider schijnt beter op het platteland te werken.

Hier opnieuw een diepte investering gedaan en nu maar hopen dat het ook werkt.

"Het werkt"

De gastvrouw van vandaag raadde mij aan om bij de eetgelegenheid tegenover de herberg te gaan eten.

Ik heb inmiddels prima gegeten en omdat ik met een briefje van de herberg kwam kreeg ik gratis een consumptie.

Nu ga ik naar de reisverslagen..... morgen loop ik naar Charost ongeveer 26 km. Ik ben van plan om niet zó vroeg op pad te gaan, het ontbijt komt om 8.00 uur pas.

Voor de late lezers....... straks welterusten.

Bourges voelt weer als een mijlpaal. Morgen op weg naar de 900 km !!!!!!!!!!!