Dag 46a Rustdag in..Périgueux

17 mei 2013 - Périgueux, Frankrijk

Het schijnt vannacht boven niet zo erg goed gegaan te zijn.

Er sliepen verschillende mensen in een paar twijfelaars die kennelijk samen problemen hadden.

Het was één ruimte met verschillende bedden dus dat gaf kennelijk enig rumoer onderling en ook over en weer.

Ik heb daar niets van mee gekregen want omdat ik hier 2 nachten geboekt had, sliep ik in een riante 2 persoons bed in een eigen kamer beneden met eigen wastafel en toilet.

Aan de ontbijt tafel pikte ik er het e.e.a. van mee.

Het waren Luut( vr.) en Daniel(m) en 2 Belgische meisjes en 2 belg. jongens van allen rond de 25-30 die alle vier los van elkaar en op verschillende data en plaatsen van elkaar vertrokken zijn, op weg naar Santiago.

Drie personen die vanuit hun woonplaats in België en een vanaf Vézelay. Een spreekt er Vlaams.

Ze lopen ook niet gezamenlijk maar slapen wel steeds op dezelfde overnachtingsadressen sinds een week.

Ze hebben elkaar onderweg ontmoet.

Ik kan het niet vertellen waar het overging, ik laat het maar aan de verbeelding over van de lezers.
Vanochtend na het vertrek van deze 6 pelgrims ben ik op mijn badslippers weer naar het centrum geklommen (ca.1, 5km de weg omhoog) en heb in een heerlijk zonnetje het centrum en nogmaals de kathedraal bezocht.

Kathedraal in Perigueux    Galerij buiten    Interieur

Ik heb even tijd voor mezelf genomen en me goed gerealiseerd dat ik zo ongeveer op de helft van mijn pelgrims tocht ben aangeland en dat ik gedurende de tocht ontelbare malen geholpen en gesteund ben door evenzovele lieve en hartelijke mensen die elk op hun eigen wijze mij hebben geholpen en gesteund.

Ik ben daar ontzettend dankbaar voor.

Tevens heb ik gelijk een stempel in mijn credential laten zetten want die had ik gisteren niet bij me toen ik er was. Gelijk in het centrum warm gegeten. Heb ik vanavond gewoon brood op mijn kamer.

Vanmiddag mijn route uitgezocht voor de komende 3 dagen. Mijn gastheer heeft voor mij de overnachtingsadressen gebeld die ik had uitgezocht en het is nu dus allemaal geregeld.

Het zijn betrekkelijk korte afstanden, maar wat ik al zei: ik kan niet te hard lopen omdat ik anders te vroeg in Biarritz aankom. Het is al gauw 5 juni en ik verheug mij er op.

Om 8 uur morgenochtend het ontbijt.

Daarna ga ik eerst weer op mijn badslippers naar boven, naar het centrum om bij de “cordonnier” mijn schoenen op te halen. Ik hoop dat de lijm goed uitgehard is. Daarna kom ik hier weer terug om mijn bepakking te halen en dan kan ik eindelijk vertrekken.

Hopelijk is het dan niet later dan 9.30 u. Morgen loop ik naar Saint Astier ca.24km.

1e pinksterdag naar Mussidan ca 25km. en

2e Pinksterdag naar Sainte-Foy-la-Grande ca. 30km.

Ik hoop op echt Pinksterweer. Zou vandaag een voorproefje zijn? Alhoewel... het was wel mooi zonnig, maar de temp. was maar plm 12 gr. uit de zon!

Dat zou niet gek zijn. Ik verheug me er op. Kan ik eindelijk de regen achter mij laten.

Paula is ook weer op de terugreis en is morgen weer thuis.

Welkom thuis schat, je kunt gelijk weer aan de slag met dit reisverslag.

Fred en Margriet heel hartelijk dank voor het overnemen tijdens Paula's afwezigheid. Geweldig gedaan! ! Wat had ik moeten doen die bewuste dag zonder jullie hulp.
Bijgevoegde foto is van het huis waar ik nu 2 nachten slaap en het vertrek van Daniel en Luut vanochtend.

Overnachtingsadres van de afgelopen 2 nachten       Vertrek van de pelgrims

1. Greet Bergkamp:
    17 mei 2013
    Ja Gerard, je maakt wat mee zo boven je hoofd in die bedden, maar jij bent op de helft. Geweldig. Hier is het ook nog steeds koud en veel regen, maar a.s. zondag mooi en bij jou ook. Zou eindelijk
    de zon je vergezellen.?? Veel succes verder, Groetjes, Greet
  2. Paul Happel:
    Dag Gerard,
    `t Was toch Pérugueux en die plaats ken ik.Fijn dat je weer lekker kan lopen en misschien wordt `t nu echt lente.Ik zag dat een vriend hebt die Hans Steenbeek heet .Ik ben getrouwd met Ria Steenbeek leuk hè?Wat een prachtig huis ook.Ik geniet van je verhalen.Doe je best en groet van Paul
  3. Harry van Aalten:
    Beste Gerard,
    De afgelopen week waren we op vakantie in de Elzas/Vogezen.
    Daar ontmoetten wij, bij een "tafelindeling" in het hotel, Paula en haar zus Annie, die ook deze reis hadden geboekt.
    Het trof erg goed. Allereerst omdat ik in 2008 de tocht vanuit Nederland naar Santiago ook had ondernomen; weliswaar op de fiets, maar toch met dezelfde ervaringen, die ik nu ook teruglees op je reisblog. Ik kijk nog altijd met zeer groot genoegen terug op deze fietstocht. Daarnaast zijn wij ook betrokken bij de R.K. kerk; dus het e.e.a. gaf een prettige tafelconversatie tijdens de vijfdaagse busreis.
    We vinden het leuk je reis te kunnen volgen en wensen je heel veel succes toe bij het vervolg van deze mooie tocht.
    Met hartelijke groet,
    Thea en Harry van Aalten
    Wijchen.
  4. Ton V.:
    Hoi Gerard,
    Allereerst: "Prettige Pinksterdagen". Hopelijk schijnt het zonnetje en kan je genieten van de prachtige voorjaarskleuren. Nu je weer schoenen op niveau hebt kun je voorlopig weer een hele tijd vooruit. Vandaag zelf een goede tocht van 25 km gelopen. Slechts een uurtje wat miezerig weer gehad. Was echt niet in vergelijking met datgene wat jou regelmatig treft. Via een bericht aan jou groet ik Jan Kamer. Een oude vriend waaraan ik goede herinneringen heb. Deze dagen trof mij nog een tekst uit de wandelwereld: "Zakt de moed je in de schoenen? Trek ze uit!" Mooi hè? Hartelijke groet, ook van Bep en veel succes. Toi-toi van Ton.