Dag 48 van Saint Astier naar Mussidan..22 km...totaal..1264 km gelopen

19 mei 2013 - Mussidan, Frankrijk

Let op……Het verhaal begint wel een beetje eentonig te worden, iedere dag begin ik met: Regen, regen en nog eens regen, Sorry, maar de zon schijnt gewoon niet. Dus daar gaan we weer……

Om 06.00u werd ik vanochtend wakker van …..jawel…de regen.

Gelijk op mijn telefoon gekeken wat de voorspellingen waren voor vandaag. Dat zag er niet goed uit. Hele dag bewolkt en buien.

Het ontbijt had ik vanochtend om 08.00 u afgesproken. Immers het was maar 22km vandaag en ik had de tijd.
Wat een verschrikkelijk aardige en vriendelijke mensen waren dat in Saint Astier. Geen moeite was hun teveel om het mij naar de zin te maken. Vanochtend ook een prima ontbijt gekregen met alles erop en eraan.

En nog een muffin mee voor onderweg. Zij hebben mij beiden uitgezwaaid. Dat doet je goed.

Om 8.30u ben ik vertrokken.
Lysanne: Weer een perfect adres. Dus noteer. Het staat in je routeboek.

Toen ik in het centrum van Saint Astier aankwam bleken de winkels gewoon open te zijn en was er zelfs een groentemarkt en bloemen markt. Het is wél 1ste pinksterdag hoor!!

Ik had 2 dagen van te voren allerlei levensmiddelen gekocht, sleep ze mee omdat het Pinksteren is en dan blijkt het achteraf niet nodig te zijn. Foutje……

Vanmiddag komt Jan van den Burgh mij halen vanuit Mussidan om met hem mee te gaan naar Douville
Daar staat hij met zijn vrouw op een camping met de caravan. Ze zijn daar op vakantie.

Ik ben vertrokken toen het miezerde. Soms ging het wat harder en soms werd het zowaar even droog, maar die periodes waren van korte duur.

Rond 10.00 u. heb ik in een bushokje koffie gedronken en heb de muffin die ik meegekregen had heerlijk bij opgegeten. Zie foto, welk Paula maakte op dat moment. Alleen….. één verschilletje slechts…… op die foto schijnt de zon, was dat maar waar geweest.

Aan de koffie in het bushokje

Het regende toen weer behoorlijk.

Kort nadat ik vertrokken was na de koffiestop werd ik achterop gereden door een auto die naast mij stopte.

De man vroeg of ik naar Santiago liep en van waaruit ik was vertrokken.

Hij bood aan om een lift te geven met dit slechte weer. Ik bedankte hem vriendelijk en zei dat ik graag verder wilde lopen. Een klein stukje dan? Nee meneer, erg vriendelijk van u maar ik loop gewoon zelf verder!!

Hij wenste mij een goede tocht en reed weer verder. Paula had mij even daarna een berichtje gestuurd en ik beantwoorde dat gelijk met de mededeling van de aangeboden lift. Ze zei: “je hebt dat toch niet gedaan”?

Ik zeg “kijk maar op Endomondo”.

Omdat het zulk rotweer was liep ik flink door, zonder pauzes te nemen en ook zonder te lunchen. Daardoor zag ik al aankomen dat ik veel eerder dan gepland in Mussidan zou zijn. We hadden afgesproken om 14.30u. bij de “Mairie”.

Ik liet Jan weten ik al rond 13.15 u. daar zou zijn.

Hij beantwoordde dat met een positieve reactie. Wel zo prettig met die regen.

Om ca. 12.00 u werd het droog en om 13.00 u was ik bij de “Mairie”.

Suzanne zag me al aankomen, zij waren ook net gearriveerd. Een hartelijk welkom. Erg leuk!!

We reden naar de caravan en hebben daar geluncht. Zij hadden vanochtend nog geen regen gehad, maar dat werd na de middag goed gemaakt.

Vanmiddag heel gezellig met elkaar gesproken. Een borreltje(Mmmmm) gedronken, even geen wijn!  Daarna een stempel gehaald in mijn credential bij de receptie. Vanavond eet ik heel Hollands: bloemkool. Heerlijk!!!!!!!!!

Morgenochtend brengt Jan mij terug naar Mussidan waar ik mijn tocht vervolg naar Saint Foy la Grande.

Ik vind het hier heel gezellig en geniet van gewoon even met Nederlandse mensen te zijn en te spreken en te eten. Even bijpraten over de laatste CNV nieuwtjes. En natuurlijk over mijn reis, ook zij zijn één van de vele trouwe volgers.

Morgen hoop ik op eindelijk eens een dag zonder regen. De zon hoeft niet eens te schijnen als het maar droog is. We zullen zien.

1. Ron Zegwaart:
    19 mei 2013
    Hoi Gerard,
    Ik hoop voor je dat het morgen nu eindelijk eens droog zal zijn. vanavond heb ik naar kruispunt zitten kijken. je begrijpt het al denk ik. want het ging over de camino. nu heb ik nog meer respect voor je. goede reis en geniet van je tocht. gr Ron
  2. Willemijn van Drie:
    20 mei 2013
    Hoi Gerard, Ik hoop met je mee dat het een keertje stopt met de regen, maar in heel europa is het slecht weer.Houd goede moed, het zal heus wel zomer worden. Sterkte en veel wandelplezier vandaag.
  3. Margriet en Fred Boonacker:
    20 mei 2013
    Hoi Gerard. Gezellig dat je al vroeg in Mussidan was, extra lang de tijd voor een gewoon Hollands praten met een borreltje en bloemkool op het menu jou middag/avond kon niet meer stuk. Wat kan je soms genieten van de gewone dingen hé. Voor de volgende wandeling hopen we op droog weer voor jou maar ook voor onszelf, want ook hier is de voorspelling niet echt geweldig voor de komende dagen. Helaas, want iedereen is zo aan lekker weer toe. Groetjes Fred en Margriet.
  4. Teun & Anneke:
    Hoi Gerard,

Net als jij heb ik in Italië ook alleen maar regen gezien. Werkelijk van de vroege ochtend tot de late avond. Alleen afgelopen donderdagmiddag was het droog en zonnig. Dit was de enig keer dat het dak van de auto ging.

Zondag was het in Zwitserland om 12:00 uur t.h.v. de St. Gottardo slecht 3 graden boven nul. De verse sneeuw lag in de bergen.

Goed, ik heb je laatste reisverslagen gelezen en ga je nu weer volgen. Hopelijk krijg je zonnig weer.

Groet,

Teun
  5. Felix Bots:
    20 mei 2013
    Goed te lezen dat het je voorspoedig gaat. Zelf door het oog van der naald gekropen doch leef gelukkig nog: bloedvergiftiging ! Zal je blijven volgen.
    Felix
  6. Paul Happel:
    20 mei 2013
    Hallo Gerard,net gehoord ,dit is de koudste lente sinds 1901 en gisteren bij de aankomst van de Giro d`Italia op de Galibier sneeuwde het.In Nederland is de verwachting deze week maximaal 10 graden.Hou maar dapper vol.
    Paul
  7. Jos:
    Hi Gerard,

Je bent en blijft een dapper mens.
    Wat een "zegen"van boven. Maar het moet wel leuk blijven. Je hebt nu voor vele,vele jaren genoeg nat van boven gehad. Erg goed van je dat je de lift geweigerd hebt. (jouw eer te na hé)
    Fiijn dat je nu met vrienden bent en je verhaal kwijt kan, gezellig babbelen met een borreltje en BLOEMKOOL!!!!!!!!(ha,ha)
    Je bent nu over de helft hé. Je gaat wel de goede omgeving tegemoet wat warmte/zon betreft. Dus HOUD GOEDE MOED! (doe je trouwens al)
    Dank voor jouw verhalen, erg leuk je te volgen.
    HEEL VEEL GOED WEER GEWENST!!!!!
    Het ga je goed!!
    hartelijke groet
    Jos
  8. Gerard Vianen:
    21 mei 2013
    Hoi Gerard,
    een borrel en bloemkool. Genieten. Wat fantastisch en daar voor 1264 km gelopen. Veel sterkte mmet alle regen.
    Gerard V