Dag 51 naar Bassanne...23 km........ totaal....1345 km gelopen

22 mei 2013 - Bassanne, Frankrijk

Om 17.00u kwam gisteren inderdaad Philippe binnen, geheel doorweekt.

Een uur later het Nederlandse echtpaar Adriaan en Narda uit Aarle Rixtel bij Venlo. Zij zijn vanuit huis gestart, op 1 april. Ze zitten al weken achter mij aan, zeggen ze want op heel veel overnachtingsadressen hebben ze mijn naam in het gastenboek gezien 1 of 2 dagen voordat zij er sliepen. "Dus dit is nu Gerard uit Gouda" zeiden ze in koor. Ook zij hebben samen met Luut, Daniel en ook nog met Harry en Jo gelijktijdig in een overnachtingsadres geslapen. Hoe bestaat het hè?

Vanochtend zijn Adriaan en Narda al om 8.00u vertrokken in de regen. Philippe en ik vertrokken samen een half uur later óók in de regen. Rond 10.00u wordt het droog en komt er zelfs een zonnetje door. Heel dun maar hij is er. Het blijft wel heel grauw.

Half elf halen we Adriaan en Narda in en even later ga ik alleen verder, want Philippe volgt zijn routeboek het bos in en ik blijf op de verharde weg met dit weer. Philippe en ik hebben vandaag hetzelfde overnachtingsadres geboekt. Het is de gemeentelijke opvang voor pelgrims en er is wel een keuken maar geen voorraad. Ook zijn er hier geen winkels. We hebben afgesproken dat Philippe eten koopt onderweg en voor ons samen kookt vanavond. Ik ben benieuwd! ! !

De vrouw van de gemeente die de sleutel kwam brengen van deze gîte,  nam ook een zelf gemaakte ronde cake mee. Leukkk en lekkerrrrrr!

Er staan hier 8 bedden op een rij allemaal met een eigen kist aan het voeteneind met een enorme sleutel eraan. Die deur met gebogen glas is onze kamer met hele grote tafel

Slaapkamer      Mijn "Hotel" verblijf in Bassanne
De muren zijn een meter dik en het is binnen nog veel kouder dan buiten.

Ik was hier om 13.05 u. en ik wordt verwelkomd door Jerôme de franssprekende Belg uit Perigueux.

Hij is vanochtend hier gebleven vanwege een voetblessure en mag 5 dagen niet lopen. De anderen zijn vanochtend verder getrokken. 15.00 u arriveert Philippe met de boodschappen.Naar later blijkt met 4 wortelen, 2 aardappelen en 1 kalkoenpoot (?) Moeten we daar met zijn 2-en van eten?  Hij vond dat we er ook wel met 3 van konden eten.

Zojuist  komt "Ken de Japanner" hier met een taxi voorrijden. Hij heeft een keelontsteking en heeft 3 nachten in de opvang in la Reole gezeten hier 6 km vandaan, maar hij mocht daar niet langer blijven.

“Ga maar naar hospitaal of hotel” zeiden ze daar. Zo hard kan het leven van een Pelgrim ook zijn, mensen.

Inmiddels hebben we gegeten, "Ken" had een fikse pan met rijst en groentes etc erin, Jerôme had nog een kliekje van gisteren, alles bij elkaar hebben we toch met elkaar goed gegeten.

Morgen loop ik naar Bazas ca. 21km.

1. Charlotte:
    22 mei 2013
    Las ik nou net in je verslagen dat de regen tot 10 juni aan blijft ivm de stand van de maan??. Ik baal er nu van dat ik dit soort uitspraken van "mensen die het kunnen weten" zo voor waar aanneem. Misschien geldt het niet voor Nederland ??
    Nou ja, inmiddels zul je handig geworden zijn in het aantrekken van de poncho. Goede reis maar weer.
    Groet,
    Charlotte
  2. Lysandra Wiersma:
    22 mei 2013
    Hoi Gerard, toch wel handig dat er meer pelgrims op weg zijn, zodat je nog wat te eten had. Met honger slaap je niet lekker lijkt me. Zijn de gewone wegen goed te doen? Lijkt me ook handiger bij al die regen, anders moet je steeds door de modder ploeteren!
    Goede wandeling morgen en liefst droog!
    Groeten, Lysan
  3. Greet Bergkamp:
    23 mei 2013
    Geweldig Gerard, die saamhorigheid, samen eten en " samen
    zullen we alles delen". In de buurt van La Reole aan die prachtige rivier de Garonne. Het is wel afzien voor jullie pelgrims met blessures en kouvatten, maar wat leveren jullie een geweldige prestatie. Respect hoor. Veel succes maar weer. Groet, Greet
  4. Jos:
    23 mei 2013
    Hi Gerard,

Je houd er de moed stevig in.
    Erg leuk, dat je zoveel mede "lotgenoten" treft. Jullie hebben allemaal hetzelfde doel, dat schept natuurlijk een band.
    Geweldig, dat je al 1345 km. gelopen hebt. Voorlopig (10 dagen) zal ik niet reageren, ik ga nl. er even tussenuit (wel hier in ons koude kikkerlandje) In gedachten volg ik jou en lees graag na mijn vacantie jouw verdere avonturen.
    HET GA JE GOED GERARD. Je mag trots op jezelf zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    hartelijke groet
    Jos