Dag 53 naar Captieux...19 km... totaal 1386km gelopen

24 mei 2013 - Captieux, Frankrijk

Vanmorgen waren Adriaan en Narda om 8.00u. vertrokken.

Zij hadden dus een hotel geboekt in Captieux omdat er volgens het routeboek daar geen overnachtingsadres zou zijn. Echter, Ken had gisteren via de VVV een overnachting geregeld hier waar ík nu ben in Captieux.

Het is een splinternieuwe opvang voor 6 personen. Vandaar dat het niet in het routeboek staat.

Ik wilde dat ook wel en moest daarom vanmorgen eerst naar het VVV. Dat ging om 9.00 u. open.

Dus toen stond ik om 9.00 uur voor de deur. De dame regelde het direct voor mij. Daarna ben ik gelijk vertrokken. 9.05u. Het was droog en 6 gr. Niet erg warm maar ik was al heel blij dat het droog was.

Om 10.00u. begon het te gieten. Paraplu bij de hand dus direct omhoog dat ding.

De bui duurde ongeveer 30minuten. Daarna werd het droog en kwam er zowaar een beetje zon door.

Ik loop op een gegeven moment op een prachtig bospad zie foto

Op weg naar

dat ik ruim 6 km. moet volgen als ik in de verte pelgrims zie lopen. Dichterbij gekomen blijken dat Adriaan en Narda te zijn. Ik besluit om bij hen te blijven lopen (het is nog ongeveer 4km.) en vertel van mijn overnachtingsadres (donatie) Daar hebben ze ook wel trek in.

Om 12.30u. zijn we bij ”de Marie”.

Gesloten tot 14.30 u. Dus bewonderen we eerst de kerk met prachtige kruiswegstaties zie foto

Staties

We drinken koffie in het plaatselijke café en staan om 14.30u. bij “de Marie” op de stoep.

Zij kunnen ook in de opvang slapen en dus zeggen ze het hotel af. Om 15.30u. arriveren ook Ken en Philipe. Dus zijn we weer met 5.
Dat wordt vanavond weer koken voor 5. Gezellig! !

Vanmiddag de was gedaan en dat hangt nu aan de lijn. Nu met de benen omhoog
en lekker uitrusten.

We zitten hier in de achtertuin van het gemeentehuis. Splinternieuwe gîte met keuken. De plaatsingsvoorschriften van de douchebak liggen er nog naast.
De maten van de ruiten staan er nog opgeschreven.

Inmiddels heb ik ook de overnachtingsadressen voor morgen (Roquefort 33km.) overmorgen (Mont-de-Marsan 31km.) geregeld. (Za -Zo).
Tevens hebben we gebeld met de Nederlandse pelgrims opvang in St.Jean P de Port voor de overnachting op 1 juni. Hier moet je eigenlijk 14 dagen van te voren reserveren, maar we konden daar nog net terecht.

De Nederlandse beheerder vond het fijn om weer eens Nederlands te kunnen spreken. We moeten alleen 31 mei even onze komst bevestigen.

Morgen 33km. We hebben hetzelfde overnachtingsadres geboekt Adriaan en Narda en ik, óók voor 1 juni.

Sla met tomaten en Franse kaas gegeten

Nassi schotel met courgettes prei wortels knoflook. Natuurlijk wijn.

Fruitmix van aardbeien sinaasappel kiwi banaan met yoghurt toe.
Perfect.
Allemaal buik meer dan vol.
Er is nog yoghurt over voor morgen ochtend.
Het regent hier inmiddels pijpenstelen.( 19.30 uur)

Ik wil vroeg naar bed. wil morgen om 8.00u. lopen, het is 33km.naar Roquefort

1. Ruud:
    24 mei 2013
    Hoi Gerard,
    Het blijft leuk om je dagelijkse verhaal te lezen. Knap om elke dag zo veel kilometers te lopen met een zware rugzak. Hoe zwaar is je rugzak nu ?

Veel plezier en mooi weer toegewenst.

Gr.
    Ruud
  2. Anneke de Bruin:
    24 mei 2013
    Het is bijna gênant. 's Avonds gaat de computer aan om jouw reisverslag te kunnen lezen, maar vooral te weten of jij met droog weer hebt kunnen lopen. Als mijn telling klopt, dan heb jij vandaag al 20 dagen in de regen gelopen van de 53 dagen. Wat een moed om zo steeds verder te gaan. Of komt het door het leuke gezelschap om je heen en het gezellig samen eten? Goede reis toegewenst met de hartelijke groeten van Teun en Anneke
  3. Frans:
    25 mei 2013
    Dat wordt morgen kaas eten jongen, natuurlijk met een glas wijn erbij. Het is erg vervelend dat slechte weer, maar je slaat je er goed door heen. In Italië is vanwege hevige sneeuwval een etappe van de wielerwedstrijd de Giro niet doorgegaan. De bergen waren onbegaanbaar. Hier in Tiel heeft het gistermiddag duiveneieren gehageld. Heel wat auto's hebben forse deuken opgelopen. In het oosten van het land, zit ik ook redelijk dichtbij, werd vanavond aan de grond nachtvorst verwacht. De verwarming is sedert een paar dagen weer aan. Heb wel begrepen dat er vanaf zondag wat droger weer jouw kant op komt, dus wie weet.... Wordt het in Biarritz toch nog zonnig. Bedankt voor je verhalen en foto's. Heel veel succes verder, we blijven je volgen. Enne .... voor de komende dagen: Eet lekker met z'n allen. Hartelijke groet, je broertje.
  4. Willemijn van Drie:
    25 mei 2013
    Gezellig zo, ieder loopt het pelgrimspad op zijn eigen wijze en je komt elkaar sávonds weer tegen.Ik geniet van je verslag iedere dag.Hoop dat je vandaag weer een hele fijne wandelroute tegemoet gaat.
  5. Margriet en Fred Boonacker:
    25 mei 2013
    Je hebt vandaag weer een lange tocht voor de boeg, regen, wind storm of regen houden je niet tegen, want Biaritz en Paula komen aldoor dichterbij. Een weekje rust in het vooruitzicht geven je vleugels. Op naar de zon waar die dan ook gaat schijnen eenmaal, komt dat mooie weer! Wij zullen duimen dat Frankrijk en ook Nederland een lekker weekend te gemoed gaan. Doei, Fred en Margriet.
  6. Lysandra Wiersma:
    25 mei 2013
    Hallo Gerard, fijn dat je met gezellige mensen loopt en vooral ook samen eet! Wat lastig dat je sommige overnachtings adressen al zo lang van te voren moet regelen! Wat een lange dagtochten maak je vandaag en morgen.Ik hoop voor je dat het niet al te veel regent!
    Succes, Lysan
  7. Paul Happel:
    25 mei 2013
    Hallo Gerard,ik kan nu zelfs de weg volgen waarop je loopt,je nadert de Spaanse grens .Moet je Spaans gaan spreken,kun je dat ook?
    Je krijgt elke dag veel en lekker eten,maar dik zul je niet worden ,want met de wandelingen raak je `t ook weer kwijt.Hier inderdaad nog steeds koud,records worden gebroken.`t Gras is groen!
    Groet van Paul
  8. Yvonne:
    25 mei 2013
    de 1400 km's gepasseerd vandaag? ontzettend knap hoor! Fijne zondag morgen en succes weer voor de volgende kilometers