Dag 65 Naar Puente la Reina.....27km.... totaal 1649 km.

16 juni 2013 - Puente La Reina, Spanje

Om 06.00u precies kwam er muziek uit de luidsprekers en kwamen de pelgrims in beweging. Sander en ik zaten om 6.30u. aan de ontbijttafel.
Lekker uitgebreid ontbeten en onze spullen gepakt en om 7.20u. vertrokken. Het was al direct prachtig zonnig weer. We liepen natuurlijk de ons bekende weg door het centrum van Pamplona waar de gemeente reiniging met man en macht druk bezig was om de straten te ontdoen van alle afval van gisteravond. We liepen flink omhoog en al snel konden we de stad achter ons in de diepte zien liggen.

Mijn neus is al een heel stuk minder dik maar is nog wel heel gevoelig. De tijd zal het moeten helen. Mijn knie voel ik voornamelijk als ik even heb gerust en weer begin te lopen.  Ook dat moet zijn tijd hebben. Sander zijn benen, dat zou beter kunnen, maar het wordt ook niet écht slechter.Vandaag kalm aan gedaan.

Het was een prachtige route. Sander had mij nog verrast met een Vaderdag presentje wat ik natuurlijk geweldig leuk vond.

We liepen over de Peronpas van 400 naar 800 mtr. vanwaar we een schitterend uitzicht hadden over de toppen van de Pyreneeën, waar we eerder over heen gekomen waren.

16 juni Het monument bovenop de berg Alto del Perdon (1)

Het weer kon niet beter zijn. Wat een geweldig uitzicht hadden wij nu voor de eerste keer dat we in of bij de Pyreneeën liepen en wat een geweldige ervaring om hier met mijn zoon op Vaderdag samen op deze schitterende plek te mogen staan.  SUPER!!!16 juni Vaderdag 2013

Na het hoogste punt was er een steile afdaling naar de plaats Uterga waarbij we steeds een prachtig uitzicht op de omgeving hielden. Onderweg nog een lekker ijsje genomen en in Muruzabal onze lunch gebruikt op een comfortabel bankje.

Ijsje
We hebben de hele route heel relaxed gelopen en waren om 14.45u. in de pelgrims opvang Albergue de Pelegrinos "Santiago Apostol". We hebben samen een 2 persoons kamer met een stapelbed. We eten hier vanavond een 3 gangen diner (Sander trakteert) en vanmiddag hebben we in het bijbehorende zwembad heerlijk baantjes getrokken. Wat een luxe !! In het zwembad zwem ik naast een man die mij vraagt of ik gisteren gevallen ben?
Wat blijkt? Hij had mijn gezwollen neus met pleister gezien en onder de pelgrims zingt het verhaal rond dat gisteren een man zo enorm op zijn gezicht was gevallen.

Nu dat was ik dus. Onderweg waren er vandaag ook vele mensen die naar mijn neus wijzen en vragen hoe het nu met mij gaat.

Hij stelde zich voor als Nico Bosga uit Waddinxveen.

Ik stel mij ook voor en zeg dat ik uit Gouda kom.
Zegt hij: “Bent u degene die in Gouda gestart is en nu samen met zijn zoon  loopt vanuit St.J.P.de P. ?” Ik heel verbaasd: “Ja dat klopt. Maar hoe weet u dat?” Zegt hij: “iedereen heeft het er over”. Nou daar werd ik even stil van.
Heel frappant: “Deze man heeft vroeger ook in Amersfoort gewoond en is waarschijnlijk bij mijn ouders aan de deur geweest met de bakkerskar. Hij noemde de straten op waar hij met de bakkerskar van bakker Van Gent langs de deuren ging. Nou,  in die straat woonde ik als kind ook.”

Vanavond hebben wij met nog 34 pelgrims heerlijk gegeten. Morgen om 6.00u ontbijt en dan lopen we naar…..Estella

Om plm 20.30 uur was  er een pelgrim begonnen in de tuin om op zijn gitaar te spelen, was natuurlijk reuze gezellig, iedereen genoot er dan ook van…… het was laat toen we naar bed gingen

1. Willemijn van Drie:
    17 juni 2013
    hoi Gerard, ik ben blij dat het beter met je gaat en dat je eindelijk goed weer hebt. Je schijnt zo langzamerhand wereldberoemd te worden.....! Trouwens, bakker van Gent kwam niet bij ons aan de deur. Wij gingen naar bakker Kuijf, die ook aan de Soesterweg woonde, maar toch iets dichterbij dan van Gent. Voor de melk kwam eerst oom Chris aan de deur en later Kuijer en Mosterd de groenteman kwam met groenten en fruit. We zijn laatst in de museumwoning in de Bonefatiusstraat geweest en daar was een tentoonstelling van alle winkeltjes in het Soesterkwartier. Het zijn er tientallen geweest, misschien wel meer dan honderd. Dat was mooi om te zien. Op 1 van die oude fotoos zag ik oma van Leyenhorst in de drogisterij van Leijsma staan. Heel bijzonder!
    Maar goed. ik dwaal af. Hoop dat jullie morgen weer een siperdag hebben. Heel veel liefs voor jullie alle 2.
  2. Willemijn van Drie:
    17 juni 2013
    Ik bedoel natuurlijk: een SUPERDAG !
  3. Frans:
    17 juni 2013
    Wat heerlijk. Eindelijk goed weer! Dat je daar meer dan 1.600m kilometer voor heb moeten lopen...... Gelukkig kunnen jullie nu van het uit(verge)zicht genieten. Het is niet zo gek dat jullie het onderwerp van gesprek zijn, want wie kan nu vertellen dat hij samen met zijn zoon (op vaderdag) over de Pyreneeën is gelopen. Voorwaar iets om trots en dankbaar voor te zijn. Hoop dat je dat mooie weer op de rest van je tocht mag behouden. Heel veel toi, toi, toi.
    Frans