Dag 66 Naar Estella.....22 km..... totaal 1672km

17 juni 2013 - Estella, Spanje

Vanochtend om 6.00 u. Met de meute opgestaan en ontbeten. Om 6.45 u. liepen we weg met klein beetje bewolking en zon. Het was uitstekend wandelweer.

Gisteren heb ik niet verteld,  maar heb ik voor de allereerste keer  sinds mijn vertrek,  mijn broekspijpen eraf geritst vanwege het mooie weer. Vanochtend in de zelfde korte broek vertrokken.  Ik had geen pleister meer op mijn neus en hoopte dat de zon voor verdere genezing zal zorgen.

De stad ligt achter ons    De brug van Puente la Reina

Eerst nog wat foto's gemaakt van de stad vanaf boven en de brug en toen door het vlakke dal, gevolgd door een steile helling omhoog. Bij het plaatsje Cirauqui hebben wij de bakker bezocht en een heerlijk koffiebroodje gegeten. Een prachtig plaatsje helemaal op een heuvel gebouwd, waar we echt doorheen moesten klimmen. Ook het plaatsje Villatuerta waar de pelgrims route dwars doorheen loopt en waar ook de route met schelpen in de grond wordt aangegeven, net als in Pamplona, was mooi om te zien.

Schelpen in het plaveisel wijzen de weg         Rioja?

Langs de buitenrand van deze plaats liepen we door diverse wijn velden (rioja?). Ik neem gelijk aan dat dit andere wijn is dan de Franse,  maar voor mij zien de velden er exact hetzelfde uit.

Sander had behoorlijk last van zijn voeten en daarom was het tempo vandaag niet erg hoog.  Om 12.30u. waren we bij de gemeentelijke refugio. Een groot pand met 104 bedden op 4 verdiepingen. Toen wij kwamen was de eerste verdieping al vol. Wij slapen op de 2e verdieping met 8 stapelbedden op onze kamer.
Totaal dus 16 slapers
Er is geen ontbijt en diner maar wél een kale keuken.
Ook een frisdrankautomaat en een automaat voor koffie en thee.
Kosten: € 6, 00
Direct nadat we waren aangekomen hebben wij boodschappen gedaan en in de keuken onze lunch opgegeten. We zien in het pand, maar ook in de buurt diverse bekende gezichten. Vanavond gaan wij in de buurt eten.

1. Willemijn van Drie:
    17 juni 2013
    Ik hoop dat het eten jullie gesmaakt heeft. Wij hadden vanavond asperges. Nog even van genieten voordat het seizoen voorbij is. Doen jullie wel rustig aan? Als Sander zo'n last van zijn voeten heeft moeten jullie misschien een rustdagje inlassen. Jij hebt al bijna 1700 km. in de benen, maar Sander begint net. Geniet van het fraaie weer en van elkaar. Dikke kus.
  2. Quirien en AGnes.:
    17 juni 2013
    Hoi Gerard Gelukkig dat de val meegevallen is maar het was wel even schrikken denk ik.Voor het zelfde geld breek je wat en dan kan je de rest wel vergeten dat zou toch erg jammer zijn voor jou maar ook voor ons want dan hebben we niet meer van die leuke reisverhalen te lezen.Fijn voor jullie dat het weer beter is het loop toch een stuk prettiger. Wat goed van Sander dat hij wat bij hem had voor vaderdag je moet er toch maar aan denken tijdens je voorbereidingen.Ik wens jullie beiden veel loopplezier en het beste met je verwondingen en met de voeten van Sander. Groet van Quirien en Agnes.
  3. Frans:
    18 juni 2013
    Wijnbarbaar! Op het zicht kunnen wijnvelden er hetzelfde uitzien, het gaat echter om de druif. Die is verschillend. En je loopt in de streek va de Rioja, in Spanje ook wel stierenbloed genoemd omdat hij redelijk zwaar is en goed met rood vlees te combineren. Je had het niet verteld gisteren, van je broek, maar dat bleek al wel uit de foto's. Toch leuk dat er nu foto's van je genomen kunnen worden. Wat heb je trouwens met je baard gedaan? Bleekmiddel? Van zo weinig zon kan hij toch niet zo wit worden, je bent nog hartstikke jong....
    Maak er maar een grapje om, maar ik heb diep respect voor je, grote broer. Loop nog even gezellig met Sander en inderdaad, als het kan las een dagje rust in, alhoewel dat waarschijnlijk niet kan, daar Sander maar een beperkt aantal dagen heeft. Dan moet hij maar met de bus, of liften, want hij heeft er niets aan als hij zo meteen met kapotte voeten terugkomt in Nederland.
    Succes, veel wijsheid en wandelplezier.
  4. Zusje:
    18 juni 2013
    Hola mis amigo's, fijn te lezen dat jullie genieten! Wat kan de zon, de wereld er anders doen uitzien, heerlijk! En wat genees je snel, Geert, een goed teken. Nog een tip van je zusje(ter) hou de schaafwond op je knie(ën) goed vet met nivea, een wondermiddel, en de zon doet de rest. Hasta luego y buen suerte! Besos de tu hermana y tu tia.