Dag -3- Dussen---Tilburg...27.8 km.----------.Totaal...76.2 km gelopen

26 maart 2013 - Tilburg, Nederland

Vanochtend mocht ik van mijn hospita uitslapen zolang als ik wilde, als ik maar om uiterlijk 07.30u.!! was vertrokken. Zij moest namelijk op de kleinkinderen passen in Kaatsheuvel.
Als die opa's en oma's er toch niet waren,........Dus om klokslag 07.30u. liep ik de straat uit richting de pont ca.4km.

In de verte zag ik de pont vertrekken vanaf mijn wallekant.

Ik dacht: als ik nu in een hogere versnelling ga lopen, ben ik er precies als hij weer opnieuw vertrekt aan mijn kant. Even "gas" bij gedaan...... 6.38 km per uur en.... ja hoor op tijd.

Ik had het precies gered.

Daarna was er weinig meer te beleven. De weg naar Tilburg was een vréselijke lange rechte eindeloze en saaie weg!!!

Het was een stuk minder koud dan gisteren, maar koud genoeg om mijn handschoenen te moeten aan houden.

Ik heb het wel even geprobeerd, maar dat was van korte duur.

Na 12.00u. kwam de zon door en vanaf 13.00u werd het zelfs lekker behaaglijk en konden mijn handschoenen uiteindelijk uit.

Ik heb een prima loopdag gehad , ben niet verkeerd gelopen, goed gevoel erover.

Om13.45u. was ik op mijn slaapadres

Mooie ruimte, eigen ingang, bankje, tv ,koelkast, aanrechtje. Douche en toilet.

Afgesloten van hun eigen huis.

Lekker gedoucht en schone kleren aan en naar de stad gelopen. Zo dat liep nog best goed, zelfs na 28 km vandaag. Maar liep dan ook zonder rugzak!!

Ca. 15 minuten om wat boodschappen te doen. Daarna mijn was gedaan en opgehangen in het zonnetje.

Om 17.15 nogmaals naar de stad om te eten, helaas was ik te laat voor een Ven D hap, dus toen maar naar de Febo. Patat met kroket! Morgen weer gezond.
Morgen naar Vessem naar Pelgrimshoeve "Kafarnaum", daar wil ik zijn vóór 16 uur, want dan kon ik bij de Vesper aanwezig zijn en dat wil ik wel.

Het weer wordt heel erg langzaam beter, dus ik hou de moed erin.

Allemaal hartelijk dank voor de leuke en bemoedigende supporting, ben ik erg blij mee.Tot wederhoren.

1. Carla:
    26 maart 2013
    Hallo Gerard, wat fijn dat het vandaag beter is gegaan dan gisteren, alhoewel het met deze kou natuurlijk niet mee valt. Maar hou vol, je gaat de zon tegemoet. Groetjes, Carla
  2. Felix Bots:
    Goed gestart, en nu volhouden. Succes. Felix
  3. Bertus:
    27 maart 2013
    Goedemorgen Gerard,fijn te horen dat het je toch aardig afgaat
    zo in het begin.Mooie foto"s van je gezien.Probeer vanmiddag op tijd in Vessem te zijn voor het gebed en daarna mag je mischien wel hepen met de aardappelen te schillen en de groente te wassen.Een fijn dag vandaag en vanavond weer nieuw nieuws
    Gr.Bertus en Kadek
  4. Frans:
    Hoi Broer!
    Tilburg bereikt. Petje af.
    Gelukkig wordt de zon al wat warmer en is de wind minder geworden. Alhoewel, vanochtend om 08.00 uur was het nog erg koud. Ik heb toen maar een schietgebedje gemaakt dat de wind rustiger werd.
    Hoop dat je morgen weer wat warmer weer hebt. Ze verwachten 's-avonds nog nachtvorst. Gelukkig slaap je dan niet in je tentje, want dan kom je er niet meer uit!
    Geniet even van je rust en morgen op naar de Pelgrimshoeve. Heel veel plezier.
    Je broertje.
  5. Maatje vianen:
    Hoi Gerard
    Het is leuk om iedere dag even je reisverhaal te lezen, ik heb net op Endomodo gekeken en zag dat je al weer ruim op tijd binnen bent, dus je kunt bij de vesper zijn. Deze week blijft het nog wel koud , maar vanaf het weekend wordt het echt beter hoor, gelukkig schijnt nu wel de zon, dus de snijdende kou is voorbij, maar jij loopt vroeg dus dan is het echt nog wel koud!!
    Veel succes, we kijken iedere dag even hoor!
    Groetjes Maatje
  6. Annie v K-V:
    27 maart 2013
    hallo Gerard,bedankt voor je verhaal het geeft een goed inzicht en voel me er bij betrokken.
    voor morgen een goede wandeling toegewenst
    gr van Annie v.K=V