Dag -5- Vessum ---- Postel in België.........22km---- Totaal 122.7 km gelopen

28 maart 2013 - Postel, België

Vanmorgen ontbeten met 2 broeders en de gastvrouw, allemaal vrijwilligers.

Je kunt daar alleen vrijwilliger worden als je de Pelgrimsroute reeds hebt gelopen naar Santiago!! Ze zoeken noch vrijwilligers? Liefhebbers?

Het ontbijten liep danig uit de hand dat ik pas om 9.15 uur ben gestart, jammer.

Het was bewolkt en wel erg koud nog steeds.In de Brabantse bossen ben ik verkeerd gelopen, was op mijn navigatie aan het zoeken, hoe of wat, maar helaas.... ik had geen internet meer.

Als geroepen kwam daar een echtpaar uit Drenthe aangelopen,zij waren daar hun 35 jarig huwelijk aan het vieren, die bij toeval die ochtend een wandelkaart hadden gekocht en die mij daarmee aardig op weg konden helpen.

Het was alleen maar extra prettig, omdat zij mij een route konden aanbevelen die zelfs 6 km korter was dan de geplande route. Ik was daarom ook toch weer bij tijds op mijn overnachtings plek aangekomen.

Hier aangekomen lukt het me niet omde ingang te vinden, deé'n zei, dat ik naar links moest en de ander zei naar rechts etc etc. Waardeloos. Toen ik eindelijk dan toch binnen was aangeland en ik het verhaal deed tegen de broeder,   zei hij: Dus je werd van Pontius naar Pilatus gestuurd!! Mooie uitdrukking, toch.

Hier zijn meerdere gasten en we hebben dan ook vanavond met een grote groep gegeten...... een koningsmaal.......... koude pannenkoeken met een bruine boterham!! Daar had ik de hele dag al naar uitgekeken!!!!!!!!!!!

Honger maakt rauwe bonen zoet... is toch het spreekwoord.

Het was een prima wandeldag, prachtige natuur gezien, wel iets anders dan die kale vlakten van de afgelopen dagen.

De Vesper ging niet door vanmiddag, ivm de goede week. Maar daarvoor in de plaats hebben we een echte Witte Donderdag viering met een voetwassing erbij..... en ik werd ook gevraagd. Wat een bof dat ik al onder de "stortbad" ben geweest.

Belgisch voor "douche..."

Ik heb nog erg leuk nieuws voor jullie: DE SNEEUW komt hier al meer dan een uur, vanaf 17.45 uur met bakken uit de lucht, nee hèèèèè!

Morgenavond staat mijn tent op het programma..............! Wat nu?

Ik ga dus niet in mijn tent in de sneeuw... maar er loopt nog een afwijkende route, 20 km om, en daar zou ik wel kunnen overnachten volgens één van de broeders. Ik ga dan nu naar Balen lopen en de dag erna naar Tongerlo en vervolgens weer mijn oude route naar Diest is het plan.

We zullen zien. Vanavond wel op tijd naar bed hopelijk. U hoort nog van me....... over hoe de dag van morgen zal gaan.

Overigens voor alle "endomondo volgers", ik heb momenteel geen internet, dus ook geen endomondo. Misschien lukt het morgen. We zullen zien, misschien weet Harry uit Boskoop raad, tenslotte heeft hij me als Pelgrim " De Endomondo" aan bevolen.

En omdat ik geen internet heb, kon ik ook geen berichten naar paula sturen over mijn dag vandaag, wel erg moeizaam via een mms een enkel zinnetje, maar die weigerde ook voortdurend. Dus heeft mijn secretaresse het van me overgenomen.

groeten van Gerard

1. Annie v K-V:
    28 maart 2013
    hoi Gerard fijn dat de pannekoek je smaakte
    wacht maar af wat je morgen krijgt dat is vast niet veel ivm goede vrijdag,is nog steeds vasten en onthoudingsdag,dus koop onderweg maar vast iets wat je wel lekker vindt
    en niet in die kou in je tentje hoor ,want dan wordt je stijf van de kou,voor morgen succes en ik hoor wel weer gr Annie v.K-V
  2. Els:
    28 maart 2013
    Hoi Gerard ook wij wensen je veel loop plezier voor de komende dagen.geniet van alle indrukken die je tegen komt onderweg...gr uit Den Bosch... Els
  3. Teun & Anneke:
    Hoi Gerard,

Ik zag vanmiddag dat je Endomondo op de grens gestopt was. Ik was bang dat je bij de grens aangehouden was.

Morgen veel succes met de sneeuw.
  4. Else en kees:
    Nou Gerard.
    Petje af hoor.
    O nee, doe dat maar niet. Het is veel te koud.
    Zorg goed voor jezelf. Niet in de tent. Dat is niets.
    Sterkte..Else & Kees
  5. Frans:
    28 maart 2013
    Mooi verhaal Gerard. Hoop niet dat je gaat balen dat je vis Balen moet. Maar ga a.u.b. niet in je tent slapen met dit weer. Heel veel succes. We duimen voor goed weer.
    Groetjes,
    Frans
  6. Willemijn van Drie:
    29 maart 2013
    Nou, al met al was het geen topdag voor je, maar kijk, dan kom je zo'n echtpaar uit Drente tegen en volgens mij is dat dan geen toeval. Die zijn gewoon gestuurd. Hoop dat het vandaag beter gaat en dat je een warme slaapplek vind. Doe wat Annie zegt en eet onderweg iets lekkers. Liefs.
  7. Margriet en Fred Boonacker:
    29 maart 2013
    Als je dit leest heb je, na wel een heel letterlijke WITTE
    DONDEDAG, hopelijk niet opnieuw van Pontius naar Pilatus gelopen, en ben je veilig aangekomen bij een goede slaapplaats. En is het dus voor jou een echte GOEDE VRIJDAG. Voor de start van je pelgrimstocht had je in geen betere dan deze STILLE week kunnen kiezen het voegt echt heel veel bijzondere dingen aan je tocht toe.
    Liefs uit Nieuwegein.
  8. Paul Happel:
    29 maart 2013
    In Diest staat het het geboortehuis van St Jan Berchmans,heilig verklaard door Paus Leo XIII in 1888 precies 125 jaar geleden,misschien overnacht je in dat huis.Niet in een tent gaan slapen want Pasen wordt kouder dan Kerstmis is al voorspeld.Grt
    Paul
  9. Yvonne:
    29 maart 2013
    hoop dat je een warme slaapplek hebt voor de nacht , en wens je alvast een fijn wandelend paasweekend toe, dikke knuffel van mij
    Yvonne
  10. Ton V.:
    29 maart 2013
    Ik hoop dat je een warme slaaplek hebt kunnen bemachtigen. Hier sneeuwde het vannacht en vanmorgen lag er een paar centimeter. Ik wens je betere omstandigheden. Morgen doe ik, zonder bepakking, de 25 km route in Gramsbergen. Zal aan je denken en je kwaliteiten roemen bij vriend(inn)en. Tooi-toi van Ton.
  11. Ton V.:
    29 maart 2013
    Ik hoop dat je vannacht een warme slaapplek hebt kunnen bemachtigen. Hier sneeuwde het vannacht en vanmorgen was het een witte wereld. Hoop dat je betere omstandigheden hebt. Morgen loop ik - zonder bepakking - de 25 km route in Grambergen (Ov). Ik zal aan je denken en je daden roemen tegen vriend(inn)en. Ik hoop dat je internet e.d. spoedig weer zal werken. Als je dit bericht twee keer ontvang, heb ik een foutje gemaakt. Ik wens je een goed vervolg van je pelgrimstocht.
    Toi-toi van Ton.