Voorbereidingen -6-

14 maart 2013 - Gouda, Nederland

Donderdag14 maart:

Het komt nu allemaal akelig dichtbij.

De rugzak staat gepakt en de benodigde papieren en reisdocumenten liggen klaar.

Mijn portemonnee is uitgemest (alle winkelpasjes, bonnetjes etc. eruit) en 1 cm. dunner geworden.

Op vrijdagochtend 22 maart ga ik naar de H. Mis in de parochiekerk en krijg ik de pelgrimszegen van onze eigen pastoor van Klaveren en natuurlijk mijn eerste stempel in mijn pelgrimspaspoort.

Zondagochtend 24 maart begin ik dan eindelijk aan mijn lang gewenste tocht.

Er komen een aantal buurtgenoten, vrienden, familie en kinderen naar mijn huisadres om mij samen met Paula uit te zwaaien. Dat zal wat worden…………….

Uiterlijk om 10.15uur zal ik iedereen achter mij laten en de straat uit lopen…………… op weg naar mijn eerste overnachtingsadres wat ik heb besproken in Giessenburg. Want ik heb die dag ca. 28 km. te gaan. Ik hoop op een beetje fatsoenlijk weer. Het is de laatste week weer een beetje winter geworden inclusief sneeuw en al.

Om ca. 18.00uur hoop ik in Giessenburg aan te komen en dan mag ik bij deze mensen een hapje mee eten. Dat is natuurlijk erg praktisch en heel plezierig en makkelijk.

Ik wil bij deze alle dierbaren, vrienden, familie en kennissen al heel hartelijk dankzeggen voor de enorme hoeveelheid steunbetuigingen, goede wensen, lieve woorden, prachtige gedichten en raadgevingen die ik de afgelopen weken al heb mogen ontvangen per mail, op de weblog en persoonlijk, al voordat ik daadwerkelijk op pad ben gegaan.

Ik zal proberen om regelmatig verslag te doen aan het thuisfront en reislogger, zodat jullie op de hoogte blijven van mijn vorderingen en belevenissen en hoop van harte dat alles naar wens mag verlopen. Allen hartelijke groet,

Gerard

IMG_2468   IMG_2467

1. Paul Happel:
    14 maart 2013
    Dit is een reactie van je oudste rayoncontactpersoon om je goede reis te wensen met veel ontmoetingen, niet te veel regen en vooral geen ongelukken.Houd goede moed en hartelijke groet van
    Paul Happel
  2. Felix Bots:
    14 maart 2013
    veel succes onder de vlag van de nwe Paus en ook met de zegen van de KBO-afd Gouda.
  3. Arnold Smits:
    14 maart 2013
    Kom je op je eerste tocht door Schoonhoven?
    Zo ja, laat me dat dan even weten, dan wil ik je opwachten langs de weg en hoe laat dan ongeveer.
    Zo niet, buen camino y ultreya.

Arnoldus "Peregrinus".
  4. Maaike van Leyenhorst:
    14 maart 2013
    Via via zie ik deze site, wat leuk zeg! Morgen nog een trainingsdag naar bergambacht in de kou. Tot morgen ;)
    Maaike
  5. Anneke de Bruin:
    14 maart 2013
    Gerard, ik wens jouw een hele goede reis met niet al te veel blaren.
    We kijken uit naar je reisverslagen. Hartelijke groet van
    Anneke.
  6. Ma en Pa:
    14 maart 2013
    Hoi Gerard, ook wij wensen jou als vele anderen een heel fijne reis met mooie en leuke belevenissen. Vlogen gisteren nog vanuit Portugal boven de door jou uitgezochte pelgrimsplaats. Wij hopen wel dat de weergoden jou tijdens je lange tocht enigzins gunstig gezind zullen zijn, maar ik weet als loper inmiddels dat het weleens anders is. Dat heb ik ook nu weer ondervonden in Portugal. Houd moed en geniet, dan komt alles in orde. Ik houd de KBO zaken en een beetje de SPG wel in de gaten.
    Een stevige wandelpoot groet van Ineke & Koos v Velzen
  7. Kees:
    15 maart 2013
    Het komt nu wel heel dichtbij.
    Een goede reis toegewenst en hopelijk wat minder koud.
  8. Willemijn van Drie:
    15 maart 2013
    Ik vind het geweldig Gerard en neem mijn petje diep voor je af. Dikke kus.
  9. Quirien en AGnes.:
    16 maart 2013
    Hallo Gerard.Wij hopen dat je reis goed zal verlopen en dat je zeker geen tegenslagen gaat krijgen.Je zal best je moeilijke momenten hebben maar dat zal je ook weer overwinnen.Wij vinden het een hele prestatie en we doen het je zeker niet na daarom petje af.Wij wensen jou veel loop plezier en vinden het leuk om op de hoogte te blijven succes en groet van Quirien en Agnes.