Voorbereidingen -5-

24 februari 2013 - Gouda, Nederland

Vanaf vandaag nog 4 weken, we zijn aan het aftellen. Vandaag nog eens de rugzak omgekeerd en datgene wat erin zat nog eens langs "het meetlint" gehaald, wat niet mee hoeft gaat niet mee! De (keuken)weegschaal erbij.

Dat betekent nú b.v minder handdoeken, sokken, ondergoed, minder pleisters etc. Resultaat: nu ruim 14 kilo, en dan moet er nú nog iets van routebeschrijvingen mee, dus dat ziet er redelijk goed uit.

vrijdag 22 febr. 20 km gelopen, ik wilde eigenlijk de bus route van de Buurtbus lopen, maar het was prachtig zonnig weer, dus heb ik er nog een stukje extra bijgedaan. Wel koud toen ik startte, om 7.45 uur -4gr.

Dit was de 2de keer deze week, dinsdag ook plm. 20 km gelopen, het gewicht in de rugzak begint te wennen.

Onderweg werd ik een paar keer aangesproken door “nieuwsgierige “ mensen.

Leuk babbeltje gemaakt, natuurlijk werd er naar het reisdoel gevraagd en dat leverde leuke reacties op.

Als ik nu op pad ga, merk je goed dat de dagen beginnen te “lengen”.

De eerste keer dat ik op pad ging was het om 8 uur ‘s morgens nog donker en nu is het al licht buiten om 7.45 uur of misschien wel vroeger, maar dat kan ik de volgende keer vertellen.

1. Else en kees:
    25 februari 2013
    Gerard, Petje af en het vlaggetje heb ik klaar liggen.
    Zorg wel dat je het warm houdt.

Succes gewenst door Else en Kees
  2. Jan Willemstein:
    27 februari 2013
    Graag wil ik je volgen op je reis
    Succes met de voorbereidingen en behouden "vaart".
    Groet
    Jan Willemstein
  3. Guusje van Delft:
    27 februari 2013
    Leuk om je te volgen.
    Ik wens je een goede reis.
    Kom gezond en voldaan weer terug.
    Succes en groeten
    Guusje van Delft
  4. Kees:
    1 maart 2013
    Net voorbereidingen t/m nr. 5 gelezen.
    Wat een werk om "goed beslagen" op pad te gaan!
    Het is nog niet zover, maar als je eenmaal in Le Puy zal zijn, doe dan de groeten aan de Zwarte Madonna aldaar.
    Sterkte met de training.
  5. Lenie van Gorkum:
    1 maart 2013
    Het is een hele onderneming, zo'n voetreis. Ik wens je toe dat je je droom goed kunt verwezenlijken. Goede reis!
    Groet,
    Lenie van Gorkum
  6. Ruud:
    3 maart 2013
    Heel veel succes met de voorbereidingen en ik ga je zeker volgen.
    Weet tante Paula al dat je ook terug gaat lopen :-)
    Gr
    Ruud
  7. Margriet en Fred Boonacker:
    3 maart 2013
    Nog maar drie weken en dan ben je op weg naar Santiago de Compastella.
    In deze tijd van bezinning en overweging stond in ons kerkblad een gedicht dat we je graag mee willen geven op je lange en verre reis.
    Want geloof in God en jezelf zal je sterken in de moeilijke momenten die je zeker zult tegen komen.
    We hopen dat deze reis je zal brengen waar je op hoopt en dat je zonder al te veel ontberingen Santiago zal bereiken.

Bergbeklimmers.
    Soms is het pad zo onbegaanbaar dat onze voet de steun ontbeert.
    Wij aarzelen dan, doen wankele stappen, als
    Een kind dat lopen leert.

De afgrond naast ons maakt wanhopig, de weg terug is geblokkeerd.
    En ’t ergste is de stem te horen van hem, die spottend tot ons sneert:
    Waar is de God op wie jij bouwde, die altijd aan je zij zo gaan?
    Wat helpt het of je loopt te bidden?
    Hij trekt zich van je angst niets aan.’

Dan rest ons slechts de weg naar boven,
    -weg van die afgrond, van die stem-
    Een ondanks alles tóch geloven
    in Liefde, in het woord van Hem,
    die in de afgrond neergedaald is, in onze dood, al onze pijn,
    opdat wij moedig bergbeklimmers en overwinnaars zouden zijn.

Veel wijsheid en sterkte in deze laatste weken.
    Fred en Margriet.
  8. Yvonne:
    3 maart 2013
    Lieve Gerard, wat bijzonder om je op deze hele speciale reis te mogen en te kunnen volgen, we wensen je alvast een goede reis , hopelijk een reis waarin je heel veel mooie herinneringen kan creeren ! liefs van ons, Arjan en Yvonne
  9. Teun & Anneke:
    4 maart 2013
    Gerard, heel veel succes met je tocht. Ik doe het niet na.
  10. Wim en Eygje:
    10 maart 2013
    Gerard heel veel sterkte met al je voorbereidingen de start komt nu wel dicht bij. Veel succes en ook veel goede kontakten toegewenst
    Wim Edel
  11. Jan Kamer:
    10 maart 2013
    Dag Gerard, ik heb veel bewondering voor je, om te beginnen aan de tocht naar Santiago.
    Veel sterkte en veel mooie ervaringen voor onderweg gewenst en dat je vooral gezond je tocht mag volbrengen.
    Jan Kamer
  12. Arnold Smits:
    14 maart 2013
    Ik wil je nog een gedicht meegeven:

Pelgrim, waar ga je heen?
    Een bron, een steen,
    een stad, voorbij de horizon?

Pelgrim, wat drijft je voort?
    Een zucht, een woord
    eens ergens ooit gehoord?

Pelgrim, wat houdt je recht?
    Een stok, een stam,
    zoals degene op zich nam,
    die voor jou uitging, na jou kwam.

Arnoldus "Peregrinus".